Kommunikation Körkortsprövare

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Som rubriken lyder så har ju jag alltid trott att det bara jag själv som kan höra körkortsprövaren, men fick Tisdags veta utav min Körskolelärares farsa att så är inte fallet, jag som kör upp kan självfallet prata tillbaka om ja nu inte uppfattar vad han säger, någon mer som visste detta? Elle har jag missat något eller allmänt väck? haha :dummer

Om du går tillbaka ett par år så är det korrekt! Idag finns det 2-vägs radio.

Ofan, jag då får man ju tänka sig för vad man säger, men kanske lite positivt ändå, att kunna ha en dialog med prövaren. kanske blir mera avslappnad på det viset när man kör, ex, koppla bort att man är på ett körprov genom att prata vardagliga saker?

När jag körde upp i somras var det enbart envägs. Så verkar skilja från stad till stad.

Det var tvåvägsradio när jag körde upp förra året, han tjatade att jag skulle köpa en tenere och inte någon hornet (som jag körde upp på) för det såg ut som en moppe med mig på :)

Det var tvåvägsradio när jag körde upp förra året, han tjatade att jag skulle köpa en tenere och inte någon hornet (som jag körde upp på) för det såg ut som en moppe med mig på :)

haha, ja där ser man, men kanske positivt ha tvåvägsradio. sitta snacka kanske gör en mer avslappnad

Vi snackade lite om var jag bodde och så, han ville nog lugna mig lite för jag var rätt nervös. Visade sig att vi bodde relativt nära varann.

Envägs kommunikation när jag körde upp för fyra år sedan. Hade faktiskt inga problem att höra vilket jag var lite rädd för. Skulle dock varit trevligt med två-vägs. Hade en väldigt trevlig och bra diskussion efteråt, det första han sa var att jag var godkänd och sedan gick vi igenom körningen och han hade bra synpunkter som typ "gasa mer, du kör ju hoj".

När jag körde upp så var tvåvägskommunikationen att jag skulle skaka på huvudet om jag inte hörde...

Jag körde upp med 2-vägs. Vi satt och kommenterade brudar på uppkörningen. :tummenupp
Rätt eller fel, men det fick mig iaf. att slappna av rejält och inte tänka för mycket:fakta

Jag körde upp i Vårgårda/Alingsås:tummenupp

imorgon är det min tur, ja kommer va mig själv snacka lite lagom så man blir mer avslappnad och inte tänka på de är uppkörning:)

Lite halvtråkigt väder i att göra uppkörningen på! men återkoppla gärna hur de gick för dig! du ska se att de inte är så farligt som man tror :tummenupp

Jag körde upp i Uppsala förra året och hade 2-vägskommunikation av typen "Kan du repetera det där? Det bara brusar och sprakar" och "sa du in mot stan eller inte mot stan". Han tröttnade ganska fort och sa åt mig att köra till ett fik där nästa aspirant väntade.:tummenupp

Lycka till! Hoppas du får byta profilbilden till en med hoj istället för i en bil! ;)

Jaha då var det äntligen gjort, Uppvärmningen i morse var katastrof alltså, Men när det väl va dags briljerade jag, så jag fick mitt A-Kort. fan vilken underbar känsla alltså, kan inte sluta le alltså, börja känna att ja får kramp i ansiktet, haha. Ses på vägarna :yoparty

Gratulerar! Glöm ej att respektera andra i trafiken! Blev omkörd av en respektlös motard i en rondell strax innan en övergångsställe där en vinglande 2-bent med mobilen i handen som "verkade" vara på väg över!

Gratulerar! Glöm ej att respektera andra i trafiken! Blev omkörd av en respektlös motard i en rondell strax innan en övergångsställe där en vinglande 2-bent med mobilen i handen som "verkade" vara på väg över!
Ja jag råkade ut för en idiot idag när ja skulle lämna företräde för det var högerregel, jag stannade lät bilen köra först, och precis då kommer det någon idiot i en volvo och blåser om i full fart på min vänster sida. Hur tänker folk eller. Men fick plus för att ja talade om att ja skulle vara uppmärksam för vi kommer snart fram till en korsning med högerregel, tydligen några som inte uppmärksamma de tydligen

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!