kommer det bli stor skillnad (slipon) ?

Berit skrev:
2165713 hej beställde ett slipon till min yamaha tt600e från 97 idag
Hittade sliponet på

http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&products_id=6

Jag undrar om det kommer bli stor skillnda både ljud och effekt ?
Någon som har ett liknande ?
Alexander
Det beror ju lite på vad du har nu? har du en extremt förstoppad originalburk så kan du garanterat märka skilnad på ljudet. inte säkert på effekten men förmofligen gör du det också. du kommer nog behöva bestycka om förgasaren oxå för att få ut lite mer pulver.

chukabowa skrev:
2165795 Det beror ju lite på vad du har nu? har du en extremt förstoppad originalburk så kan du garanterat märka skilnad på ljudet. inte säkert på effekten men förmofligen gör du det också. du kommer nog behöva bestycka om förgasaren oxå för att få ut lite mer pulver.

jag kör med orginal nu, hur bestyckar man förgasaren är det krångligt ?
jag har för mig att min är strypt i förgasaren, jag är inte så kunnig på mecksidan! tacksam för svar

Berit skrev:
2165803 jag kör med orginal nu, hur bestyckar man förgasaren är det krångligt ?
jag har för mig att min är strypt i förgasaren, jag är inte så kunnig på mecksidan! tacksam för svar
hurvida den är strypt eller ej har jag ingen aning om.. är inte insat i yamaha heller. men att bestycka förgasare brukar inte va svårt.

ljudet blir annorlunda men du måste bestycka för o få effekten.
gärna med nån modd av luftburken..
på min xr gjorde de sån skillnad att gå från måsta rycka upp den på 2an till att nu måsta rycka på 3an.

Jag monterade viper´s runda slip-on på min husa FE450 -05 och den blev betydligt rappare. Jag gick upp till crossens bestyckning huvudmunstycke182,lågfartsmunstycke42 och (DVR)nål som är lite fetare pga raktigenomdämpare....

Förresten det blev ett grymt skönt ljud i hojen och kanonfin finnish och passform på dämparen...tog bara 3dagar att få den levererad med bussgods från beställningsdagen. :banana

Hur blev det Berit? Passade det blev bra eller var man tvungen att göra lite hemmamoddningar? Skillnad i ljud och effekt? Har själv också en TT600E -97 och funderar på att byta ut originalburken.

Hur har du gjort med förgasaren? Fixat nåt med den?

skickade iväg ett mail till dom nu om dom hade Viper som passade till Honda FMX 650, samt angående K&N Luftfilter.

Moggina skrev:
2412792 skickade iväg ett mail till dom nu om dom hade Viper som passade till Honda FMX 650, samt angående K&N Luftfilter.

ALEXC 901 passade tydligen till FMXén också och det kostade 2200kr, funderar på att beställa tills nästa lön.

någon som vet effekt/ljud skillnad ?

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back