Kom med tips!

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Vad ska jag köpa för hoj?

har en budget på 40 000.

ge mig tips på vad man får för hojjar för den pengen!

Motard/sport/streetfighter?

//Emil

sök på blocket begränsa sökningen med 30 - 40.000 och motorcyklar av typen sport... Det är jätteroligt.

nix.

utan nåt som kommer göra dig till kyngen här på sh:

Bifogat

• Bild 2.png
    Bild 2.png
    117.1 KB · Visningar: 90
Jag skulle satsa på en sporthoj i bra skick som inte är omlackad och inte har gått alltför långt.
Typ Gixxer 750, Fireblade eller liknande.
Det bär emot lite grann, men Hondorna känns ju rätt så prisvärda.
Varför inte en 900 Monster annars? Om du nu har haft en SZR så borde väl monstret vara en liknande hoj, fast roligare...

Jadu Biffen...
Jag rekommenderar Honda CB600F Hornet -03 och framåt. Bra hoj, har haft en själv... (Givetvis)

Som redan sagts, vad gillar du för typ av körning? Det diffar ganska rejält mellan de olika varianterna och dess för- respektive nackdelar.

Kåplöst suger friskt i högre farter, sporthojar är odugliga som stadsmoppar, racemotarder med tighta serviceintervall är kanske inte helt rätt till gatan...etc.

/J

Jag gillar hojen jag har nu men man måste sitta så mycket frammåt lutad på den så det blir jobbigt att köra efter ett tag så en hoj man sitter upp lite mer på.

Vill ha en hoj med riktigt bra botten drag i så det händer nått på en gång när man vrider på:)

Å den ska va lätt hanterlig så det blir lätt att busa runt med den. Ingen 12 meters ång lok.

Står helt still finns så mycket att välja på.

Ett + är om den går bra att skjuttsa på så man kan ta med bruden på en sväng!

Som redan sagts, vad gillar du för typ av körning? Det diffar ganska rejält mellan de olika varianterna och dess för- respektive nackdelar.

Kåplöst suger friskt i högre farter, sporthojar är odugliga som stadsmoppar, racemotarder med tighta serviceintervall är kanske inte helt rätt till gatan...etc.

/J

Aha! Då låter det som att en VTR Firestorm eller TL1000 skulle göra susen för dig. Båda är ju twinnar med bra bottendrag + att de är hyfsat skjutsvänliga.
En Ducati 900ss kanske? De är ju små och nätta men med hyfsad körställning.
Annars kan du ju kolla in min avatar om du vill ha en hoj med vrid. Dock inte så liten och nätt som du vill ha :)

Åker du längre stinter kan du skippa rejsigare motardvarianter, och kanske helt och hållet enstånkor öht, de är mera stadshojar (och bra sådana, kul som tusan).

Framåtlutet tycker jag själv är ett icke-problem under inspirerad körning, men det och utväxling/motorgång hos många sporthojar gör att det blir en plåga att köra dem i tät stadstrafik, min Mille är inte kul i 30-zoner....inte kul alls, det blir mycket kopplingsfipplande...

Jag tycker det låter som du borde kika på en Triumph Speed Triple.

/J

Last edited:
För dom pengarna hade jag, föga förvånande, köpt en sån som jag har dvs. en tidig R1. Faktiskt bra mycket mer bekväm än din SZR och riktigt mycket hoj för pengarna. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage