Kollat försäkring idag!! Vilka priser!!

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
Kollat försäkring idag!! Vilka priser!! uppdaterd!

Idag ringde jag några försäkrings bolag kollade premien vilket följer:

jag är 26 år ,medlem i smc ska gå ban-kursen snart.mc kort 3 år,Gsxr 1000 k6

Folksam hel förs, 33 331 kr. halv förs, 10365 kr. trafik 6424 kr. vet inte om man kunde ställa av å på hur mkt som helst ..

trygghansa hel förs, 35000 ca . halv, 20 000 ca . trafik 15 000 kr! ej ställa av / på :arsele

If hel förs 37 772 kr. halv 13 114 kr. trafik 8811 kr ..då kunde man ställa av/ på hur mkt som helst ,

Någon som har tips på fler bolag förutom länsförs dom svarade inte.. :confused:

Känner inte för att skriva hojen på gubben men betalar fan inte hur mkt som helst.... snart e ju vädret här :yoparty

Uppdaterar lite fler bolag!!
salu ansvar hel förs/mån 1767 kr . halv /mån 630 kr självrisk 6000 kr gick inte att ställa av hojen !

länsförs hel förs 50125 kr självrisk 3000 kr gick ställa av å på..

sveland helförs helår ej ställa av, 18895:- halv 14044:- sjrisk 3000 gick att välja 6000/ 9000med..

så lite bättre priser idag lutar ju åt halv försäkring nu på salu ansvar!
:tummenupp

Last edited:
Jag har SalusAnsvar jag betalar 7300:- Halv/Helår för min R6 -01

Idag ringde jag några försäkrings bolag kollade premien vilket följer:

jag är 26 år ,medlem i smc ska gå ban-kursen snart.mc kort 3 år,Gsxr 1000 k6

Folksam hel förs, 33 331 kr. halv förs, 10365 kr. trafik 6424 kr. vet inte om man kunde ställa av å på hur mkt som helst ..

trygghansa hel förs, 35000 ca . halv, 20 000 ca . trafik 15 000 kr! ej ställa av / på :arsele

If hel förs 37 772 kr. halv 13 114 kr. trafik 8811 kr ..då kunde man ställa av/ på hur mkt som helst ,

Någon som har tips på fler bolag förutom länsförs dom svarade inte.. :confused:

Känner inte för att skriva hojen på gubben men betalar fan inte hur mkt som helst.... snart e ju vädret här :yoparty

jag tycker du fick bra premie med tanke på ålder och hoj. priserna är så här bara. inget att gnälla över. jag betalar 9000 halv på min 954 -03. 30år

Kolla med bilsport-mc! Skilde nästan 14000 mellan dem och mitt "vanliga" bolag.

Betalar 4128kr helv/hel = 344kr månaden. Då är jag 25år, ja den står på mig och jag bor i (s)norrtälje.

Visserligen en gammal surhäck jag försäkrar men, gixxer 750 -98.

-@

kollade bilsport mc tog inte ens min mc endast trafik hamnade över 20 tusen hej då sa jag å la på :huvet

Betalar 4128kr helv/hel = 344kr månaden. Då är jag 25år, ja den står på mig och jag bor i (s)norrtälje.

Visserligen en gammal surhäck jag försäkrar men, gixxer 750 -98.

-@

vilket bolag???

Last edited:
Det kostar att ligga på topp..
Det är tyvärr så för en hel del av oss. Betalar själv 29.700kr hel/hel hos IF, men sen har dom ju en s*tans bra garage försäkring med. 30år mckort 11år.
Men finns ju Vesta.se & Salus Ansvar om du inte redan kollat med dom.

Och det tackar jag för.. :D

Rundberg, du får nog släppa tanken (om du ens hade den) att ha hojen försäkrad året om.

Låter lite lagom farligt dessutom att köra halvförsäkrat på en 06a? Och helförsäkrat halvår lär inte bli billigt heller.

Du får nog helt enkelt sälja hojen..

Inte för att va sån men det är ju ganska osmart att inte kolla upp försäkringen innan man köper hoj, speciellt när man köper nya och starka hojar. Det är ju inte inköpet som kostar pengar, det är ägandet.

Själv åker jag på ca 5000kr/år halv men sen e det ju en gsx-r från 91 också...

Jag ger 2500 i månaden hos IF, av-/påställbar. Tycker inte att dina premieförslag är särskilt konstiga, egentligen. Det kostar så här mycket.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman