Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som vanligt alltid bra att leta efter missljud, tickande, glappande ljud t.ex.Looped skrev:Ska sticka o kolla på en FZR 600R imorrn på dagen, är ruskigt sugen på en sån nu faktiskt. Någon som vet om några saker jag bör se till att kontrollera osv?
PacMan skrev:Det är en 94 eller senare då va? Har inte hört om några typfel på dom direkt, så kolla "bara" allt det vanliga.![]()
Looped skrev:Jo det är ju lätt att falla.. gillar just FZR600R men vill ha en 95 då jag gillar designen mest o antar att den är lite uppgraderad mot de äldre modellerna synd bara att det inte finns några till salu i gbg-området.
Men men, jag antar att jag får söka vidare o kanske köpa till våren då..
Ingen som har nån humm om det är dyrt att fixa problemen?
KawaZX12r skrev:Det låter ju lite som att den är krockad.
Looped skrev:Var o kikade på hojen, (FZR 600R) idag och motormässigt var den mycket fin, även växellådan var bra. Men det är några saker jag märkte, styret är något snett samt att däcken inte spårar. Sen knarrade bakstötdämparen rätt så kraftigt när man gunga lite på den. Kedjan rasslade och knasstrade även den rätt så mycket kan bero på att däcken inte ligger i linje iofs.
Någon som har en aning om vad det här kan kosta att åtgärda så att man isåfall kan dra ner ordentligt på priset eller ska jag helt enkelt söka vidare?
Looped skrev:Var o kikade på hojen, (FZR 600R) idag och motormässigt var den mycket fin, även växellådan var bra. Men det är några saker jag märkte, styret är något snett samt att däcken inte spårar. Sen knarrade bakstötdämparen rätt så kraftigt när man gunga lite på den. Kedjan rasslade och knasstrade även den rätt så mycket kan bero på att däcken inte ligger i linje iofs.
Någon som har en aning om vad det här kan kosta att åtgärda så att man isåfall kan dra ner ordentligt på priset eller ska jag helt enkelt söka vidare?
fazerfun skrev:Kedjan och bakdämparen behöver inte vara något problem. Däremot skulle jag vara mkt försiktig om styret är snett och hojen inte spårar. Om säljaren inte upplyst dig om en sån sak kan man fråga sig varför? Glömde han det? Har han inte märkt det själv? Eller försöker han sälja på dig en ramsne hoj??
Dra ur den så mycket det går från låga varv till rödstrecket och motorbromsa hårt, växlarna ska inte hoppa ur, detta gäller då lägre växlar förstås men det är ju oftast 2an som brukar strejka.FUBAR skrev:Hur gör man på bästa sätt för att kolla om växellådan är bra? Ska kolla på en firestorm åt brorsan.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |