Koll på BMW-bilar

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
Har för första gången blivit ägare till en BMW-bil (X3 från 2005) och har direkt frågor till någon med betydligt mer erfarenhet av BMW-skruvande än jag har. Någon här månne? En hel del är annorlunda än vad jag är van vid från Volvo och asiatiska bilar...

:va

Vad är det som är konstigt? Svänger den när du vrider på ratten? Volvo brukar luta mer än de svänger.

Jag har haft två stycken 520
Inte så mycket att kommentera
Vad är frågan?

Jag har haft 2 st 1602 -72... Dom gamla kunde man meka de mesta, men de är nog inte samma sak som en X3..

Har någon lyckats få loss och sedan tillbaks dörrhandtaget? Jag har fått loss dem, men får nu inte dit dem igen. Börjar bli smått hysterisk. Kommer bara in i bilen genom att öppna bakdörren och sträcka mig så långt jag kan in till framdörrens insida och dra i handtaget där. Har letat förtvivlat på nätet och den enda beskrivningen finns vid länken (alla BMW-handtag har mer begripliga utseenden med hål för en skruv och liknande, inte nästan slätt som detta), men den är alldeles för knapphändig för en skaplig klåpare som jag. :brinnerup

Bifogat

• Skärmavbild 2021-12-28 kl. 19.22.56.png
    Skärmavbild 2021-12-28 kl. 19.22.56.png
    5.1 MB · Visningar: 23
Vad är problemet med ditt handtag då, vad är det du inte inte får till?

1. I med främre delen av handtaget först = passa in den runda pinnen i det runda hålet.
2 Skjut in den bakre delen av handtaget som enligt beskrivningen borde stanna i normalt öppet läge = peka utåt som om du skulle öppna dörren.
3. Håll handtaget fixerat med vänster hand. Skruva tillbaka torxsskruven med höger hand medsols tills det tar stopp, enligt instruktion ska den inte sitta särskilt hårt åtdragen.

Handtaget borde nu åka in när du släpper det med vänster hand.

1640855850755.png
Och jag har ju två BMW :rolleyes: en 3 serie och en Z4

Tyckte handtagsfrågan inte var så mycket, "är du bra på BMW bilar", den var mer en "Vem har haft lös handtaget" frågan.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...