Kolfiber från Checkray - någon med erfarenhet?

Motormaniac

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSXR1000
Har ägnat vintern till att leta runt efter balla prylar att slänga på Gixxern nu till sommarn. Hittat mycket smutta saker men oftast utomlands. Såg nu att en firma som heter Checkray har annons på blocket om kolfiber till hyfsade priser å undrar nu om någon här vet hur deras grejjor är?
http://www.blocket.se/stockholm/Oslagbart_Kolfiber_40__rabatt___endast_april_39920823.htm?ca=11&w=1
Någon som handlat där å vet om det är någon ide å åka dit? Hade tänkt ta hojen dit efter lunch men nu hörde jag på radion att det väntas snö :confused:

Det var några år sen nu men jag har köpt en hugger till en CBR 929 där. Den första jag fick var klarlacken ful på. Rinn och damm i den. Den skickade jag tillbaka och jag fick en ny. På den hade det lossnat en bit klarlack. Men som leveransen var snabb och det var ju några år sen. Dom kanske har bytt leverantör nu. Har du mäjlighet att åka dit å kolla så är det ju bara att göra det så ser du ju själv hur prylarna ser ut.

Har handlat depåstöd där (BikeLift) plus lite annat smått och gott och de grejerna var det inget fel på. Dock är killen på lagret lätt (läs gravt) förvirrad så sätt av minst en hel förmiddag om du ska åka dit och handla grejerna på plats. Lokalerna är välordnade så de verkar vara en seriös firma dock.

OaO

KK

Ricco43 - jag åkte dit nu på eftermiddan å det var det värt. Dom har ny levrantör av kolfiber sen några år å det jag såg var jäkligt fint. Sluta med att det blev mer kolfiber än jag tänkt :) Så nu e helgen räddad :tummenupp Nästan löjligt vad lätta grejjorna är, slipper å banta nu till sommarn :D
Det var bara en där å han var shysst och snabb på att få fram grejjorna, stannade även kvar långt efter stängning trots att det var fredag då jag ville kolla en massa saker (svårt å bestämma mig..) Åker nog dit på måndag å köper nya depåstöd för det hade dom till bra priser som bara den. Ska ner till AVA i morrn först å kolla vad dom har. Känner mig nöjd med vad jag fick ut av den här regniga å trista dan i allafall :tummenupp

Hej
Ger mig in i detta i form av ägare/företrädare för Checkray. Fick tips av en kund att läsa vad som stod i denna tråd och kunde inte låta bli att skriva några rader.

- Ricco43, jag känner faktiskt inte igen det du nämner om felen på kolfiberhuggern. Dessa var av ett fabrikat som heter ART och dom gick i konkurs 2005 varefter vi slutade sälja dem. Åren går, men såvitt jag minns var det väldigt få reklamationer på deras artiklar och klarlackssläpp tror jag inte ens jag sett. Låter mer som en skada/transportskada som uppstått vid något tillfälle. Hur som helst så arbetar vi med en ny leverantör sedan några år, en leverantör som bl.a. arbetar med produkter till flygindustrin och därmed har en väldigt bra koll på tillverkningsprocessen och kvalitén.

- KaptenKaos, det du säger låter inte bra alls. Vi har under en kort period haft lite problem med personal som bytts ut och jag är väldigt mån om att ha rätt person på rätt plats. Vore väldigt tacksam om du kunde berätta när i tiden du fick denna erfarenhet så att jag kan härleda till vem det kan ha rört sig om och se till att vi (eller du) inte hamnar i den sitsen igen. Jag tror och hoppas att de som kommit ut till oss har varit nöjda med den hjälp dom fått. Om inte så lyssnar jag gärna på korrekt kritik. Om ingen säger något så vet man ju inget :tummenupp

Då jag själv åkt hoj i många år så vet jag hur det är att stå på "andra sidan disken" och jag vet hur det känns när saker och ting inte fungerar. Vill ju inte bli inblandad i sådant i den egna rörelsen om man säger så...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP