Kodare

BioFlopp

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Hur många kodare har vi här på forumet?
skulle vara kul o se om det är nån annan än jag som sitter o kodar sig...

Själv kodar jag c++ dagligen... har gjort det i 6-7 år nu... founder av sveriges(världens) största svenska c++ kanal (#c++.se @ q-net)....

Är systemutvecklare & jobbar mest i .Net (med C#). Har knackat C, C++ & VB.

Jobbade förr i tiden som kodapa. Körde mest VB samt SQL, men lekte lite med C++ och Java beroende på vad man skulle lösa för uppgift. Numera är jag IT-chef och det enda jag kodar är räkningar och strategier och annat skojsigt.

En del av min arbetstid går åt till att knacka C och VB..

Är driftansvarig för ett system, så den största delen går dock åt till andra saker (databasadmin, unix, rapporter (crystal reports), möten, felsökning, integrering mot andra system, mm)

Jag jobbar med webbutveckling så det är mest ASP, JSP och javascript, men det blir även en del java och C++.

Jag är en data-nerd :rodnar

Jag är systemutvecklare och pysslar nästan enbart med Oracles produkter. Kodar därför enbart i PL/SQL.

Perl, PHP, shellscript dagligen. C väldigt sällan.
Oracle och MySQL.

Mycket databasnära programmering, mest med MS-verktyg men även lite Delphi då och då...

Läser ju till datalog så det har blivit endel hamrande på tangentbordet. Mest C men även Java, C++, VB och lite annat smått och gott.

Jobbar som systemutvecklare, mestadels Java på olika WebSphere-produkter.

Tja, precis som Mav så leker jag runt på datalogiprogrammet. (Han verkar va mer seriös än mig)

Så det har väl blivit, C, C++, Java, Lisp, VB.net har jag för mig... Sedan lite gammal hederlig VB samt lite php på fritiden, men tja.. så mycke mer är det inte... :confused:

Är just nu systemutvecklare och kodar mest serverside Java för finansiella system. Innan har jag jobbat med webbprogrammering (CGI, Perl, PhP, C, och en hel radda med olika databaser....). Att jobba med Java är det klart roligaste jag gjort.

Kodade även en del C/C++/DirectX/Direct3D på min fritid förr (alla drömmer om ett jobb i spelbranchen eller?) men nuförtiden har min fritid tagit slut eftersom jag antingen tränar eller åker hoj :)

Också har jag gett upp tanken på ett speljobb. Det får bli i ett annat liv :)

Jobbar som systemutvecklare, kodar lite allt möjligt... Java, C#, VB.NET, VB, ASP bla bla bla.... mao vad kunden vill

Jobbar med utveckling av styrsystem.. Assembler, ladder logic, lite SQL, en del VB, Intouch, Lookout med mera..

Höll på med C++, Java samt databastjohejsan i ett år...det räckte.

Vi kom fram till att författaren till vår Java-lärobok gick på haschis å diverse andra saker när han skrev den... :crash

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti