Knix på Sala Racing Park

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
BMW s1000rr
Nu är det klart att det blir två knixkörningar på Sala Racing Park i augusti. Datumen är 11/8 och 25/8, inskrivning 16.00-17.00. Körning 18.00-21.00. Det blir tre hastighetsgrupper, och först till kvarn gäller, ingen föranmälan. Pris för medlem 250 kr, icke medlem 350 kr.
För vägbeskrivning se Sala Racing Parks hemsida: http://www.salaracingpark.se/

Välkomna!
SMC Västmanland

MKT tekniskt krävande bana, tror inte fartskkillnaderna blir så stora på den banan i grupperna, snabbåkare på Gröndal är nog INTE lika snabba på den banan.

Spännande med att man skulle kunna ha ett alernativspår i den långa svepande depåkurvan med ännu en hårnål:)

Ta tillfället i akt, som andra sagt med, ett mycket fysiskt utmanande knixbana! Törs ni :va:D

Nu har SMCs instruktörer fått känna på banan och såg inte ut att ha tråkigt alls :D. En trevlig och inspirerande kväll och vi ser fram emot att låta övriga nyfikna få prova när vi har Knixkörning 11 och 25/8!

Blir inget den 11'e för mig :( Behöver köra flyttlass då tydligen...

Den 25 blir det nog om vädret inte är som vanligt :D

Jag har till slut fått ihop all planering med jobb, frugan osv. Så det blir köra av ikväll :) :yoparty
(Ev plockar jag med systemkameran och tar lite kort om/när jag hinner).

Blir det 15 minuterspass?

Och hur ser depån ut? Går den att använda för att köra in i och få lite mer egen space? Gröndal har ju inte varit så optimal på den punkten vilket resulterat i ganska mycket kökörning i många grupper.

Jag har till slut fått ihop all planering med jobb, frugan osv. Så det blir köra av ikväll :) :yoparty
(Ev plockar jag med systemkameran och tar lite kort om/när jag hinner).

Blir det 15 minuterspass?

Och hur ser depån ut? Går den att använda för att köra in i och få lite mer egen space? Gröndal har ju inte varit så optimal på den punkten vilket resulterat i ganska mycket kökörning i många grupper.

Det blir tre grupper vad jag vet (ingen röd grupp), och troligtvis kommer man köra 15 min och ha rullande schema (alltså ingen fast tid, varje heltimme t.ex).

Om Mats och Katja kör som planerat kommer det konas av en form av fastlane på "rakan", pga att det svänger mest hela tiden - det är tunnsått med lämpliga omkörningsställen.

Det är viktigt att man rannsakar sig själv kanske vid val av grupp, så man minimerar att det köar upp sig.

Systemkamera låter bra! :D Men glöm inte bort att spaka själv, banan är i brist på bättre ord - skitkul!

Det blir tre grupper vad jag vet (ingen röd grupp), och troligtvis kommer man köra 15 min och ha rullande schema (alltså ingen fast tid, varje heltimme t.ex).

Om Mats och Katja kör som planerat kommer det konas av en form av fastlane på "rakan", pga att det svänger mest hela tiden - det är tunnsått med lämpliga omkörningsställen.

Det är viktigt att man rannsakar sig själv kanske vid val av grupp, så man minimerar att det köar upp sig.

Systemkamera låter bra! :D Men glöm inte bort att spaka själv, banan är i brist på bättre ord - skitkul!

Precis så är det tänkt :).

...och vad bra det blev! :yoparty

Stabil instruktörskår, gedigen uppbackning av resurser, glada deltagare och en TL som bara gick runt och mös i kanonvädret, och körningen på banan fungerade precis hur bra som helst efter några pass när det satt sig.

/J

Last edited:
Tack till alla som har deltagit för att göra körningen möjlig. Banan är jättetrevlig och allt fungerade bra :tummenupp

Ja satan i gatan vad skoj det var. :yoparty
Skrev på FB precis att den var verkligen som en liten Kinnekulle... vansinnigt rolig.
Synd att jag är busy busy nästa gång (25/8) men hoppas på fler tillfällen. :)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025