Knix Järfälla - INSTÄLLT TILLSVIDARE

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Tyvärr måste SMC Stockholm och SMC Uppsala informera om att vi tvingas ställa ni resten av de planerade Knix-kurserna på Järfälla Gokartabana. Orsaken är att kommunen har infört restriktioner på när det får köras på banan som gör det omöjligt för oss att genomföra våra kurser.

Vi söker tillsammans med gokartklubben en lösning på problemet eftersom även deras verksamhet och ekonomi drabbas av beslutet. Eftersom vi inte till 100% kan lova att det löser sin inom en snar framtid så tvingas vi ställa in resterande kurser.

Vi är ledsna över att åter drabbats av beslut som tagits med för litet beslutsunderlag och som i slutänden drabbar vårt trafiksäkerhetsarbete.

Mer information kommer löpande på http://forum.svmc.se/showpost.php?p=81201&postcount=1

Är det ljudbilden som är ute och spökar för kommunen..?

Nej, jag tror inte det. Har inte sett hela beslutet ännu men jag misstänker att det helt enkelt bara beror på bristande beslutsunderlag. De har helt enkelt inte vetat att vi kör och vad vi gör.

Helt värdelöst.. först Tuvängen sen Järfälla..
Snacka om mental uppförsbacke den här säsongen..

Surt sa räven om rönnbären!

får hoppas att kommunen tar sitt förnuft till fånga snabbt

Kom till Skåne och kör, vi kör både på Ring Knutstorp (SHK & BKK) samt på Lockarp (Knix).
Sen har även Sydskanes Emse ett gäng bandagar på både Sturup Raceway samt Ring Knutstorp.

Bara att komma å hälsa på :)

Åsa :hej

Visst är det, men det är här i Skåne det händer :)

Nu tycker jag att ni börjar bli odrägliga. Först annekterar ni instruktörer både från öst och väst och så blir ni kaxiga när det skiter sig för oss så vi inte kan genomföra det vi hade tänkt.

Kanske ska köpa den där lilla friggeboden nära Knudan och börja klaga på ljudet. ;)

Nu tycker jag att ni börjar bli odrägliga. Först annekterar ni instruktörer både från öst och väst och så blir ni kaxiga när det skiter sig för oss så vi inte kan genomföra det vi hade tänkt.

Kanske ska köpa den där lilla friggeboden nära Knudan och börja klaga på ljudet. ;)
Bästa Lime, även du är välkommen ned. :krama
Självklart är det tråkigt det som händer hos er, men då är det väl bra med alternativ :)

Seså när ses vi?

Snart får ni inte köra på Arlanda heller, det kan ju vara farligt för ni kan ju dö! :skrämd :skrämd :skrämd

Det fåniga är att även en bana bredvid en flygplats kan få samma ljudkrav som andra banor. Alla ljudkällor bedöms var för sig och att man har startande jetplan 200 m bort gör ingen skillnad.

Just detta drabbade Sturup Raceway som därför fick ta bort vissa kvällstider. :mad:

Den närmsta friggeboden och den näst närmsta friggeboden ägs redan av Ring Knutstorp ;)
Mellan dessa bor det en motorentusiast som tycker vi låter för lite :D

Säger som Åsa, välkomna ner! :krama

Beslutet?

Så trött man blir, hade precis beställt krashpuckar för att prova på
knixen på järfälla men haha mitt i nyllet som vanligt av antimotormuppar.

Upp med beslutet och orsaken när ni vet.

Järfälla kommun,
Kommunen som ville stänga barkarby flygplats men inte hade några orsaker
att motivera beslutet med så kommunen byggde bostadshus nära
flygplatsen och sedan när de som flyttar in där klagar på ljuden från
propellerplanen så har kommunen motivering att stänga flygplatsen...

Stunt&Streetkvällarnas tider på den tiden det begav sig fick ju
tiden minskad pga EN persons klagande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey