Knäpuck i läder – någon med erfarenhet?

Nyteknik skrev:
Ska köpa nya och är sugen på knäpuckar i läder. Någon som har testat?

Vill inte dissa dig men varför skulle man vilja ha knäpuckar i läder? :kocko
Har alltid kört med nån form av plast och de skrapar på fint, läder låter som något för överklasskärringar som inte skrapar något...

Dessutom låter det som om knäpuckar i läder skulle ge mer friktion mot asfalten, och så skulle de ge mindre känsla...

Plast är billigt och bra, resten av stället skall vara i läder, men INTE knäpuckarna.. :cool:

Så ÄR det...

Julez skrev:
Vill inte dissa dig men varför skulle man vilja ha knäpuckar i läder? :kocko
---bla bla.....

Så ÄR det...

Säg det till de VM-förare som föredrar knäpuckar i läder.
Varför uttala sig om något som man uppenbarligen inte har en jävla aning om? Det verkar lite :kocko tycker jag....

Goodstuff skrev:
Säg det till de VM-förare som föredrar knäpuckar i läder.
Varför uttala sig om något som man uppenbarligen inte har en jävla aning om? Det verkar lite :kocko tycker jag....

Vilka är det då? De som föredrar läder alltså...

Vad jag menade var att det verkade onödigt dyrt och det går precis lika bra med plast av någon form... Det skall ju ändå skrapas upp så varför köra med läder??? Okey att man gör resten av stället i läder för det har man ju kvar några år, knäpuckarna byta ju ut hela tiden...

Vad kan man vinna med att göra skiten i läder???

Julez skrev:

"Han" hade alltid knäpuckar i läder. Och därför måste läder vara bättre än plast. Så när jag för första gången måste byta ut mina gamla provar jag gärna samma som "han" – men undrar om någon vanlig dödlig har erfarenheter av dessa. Någon?

Bifogat

• ACFA2B.jpg
    ACFA2B.jpg
    83.6 KB · Visningar: 229
Julez skrev:

Vad jag menade var att det verkade onödigt dyrt och det går precis lika bra med plast av någon form... Det skall ju ändå skrapas upp så varför köra med läder??? Okey att man gör resten av stället i läder för det har man ju kvar några år, knäpuckarna byta ju ut hela tiden...

Norick Abe och Noriyuki Haga kör/har kört med läder.

Bättre känsla och bättre livslängd kan ju vara bra anledningar. Jag har själv inte provat men vet att vissa föredrar läder före plast.

Jag gör av med 1uppsättning läderpuckar/säsong (ca400mil bana) :tummenupp
Varför skulle man använda plast?? :va
Nyteknik skrev:
Ska köpa nya och är sugen på knäpuckar i läder. Någon som har testat?

Julez skrev:

Ha ha – du har ju så dålig koll att det är roligt! :D :tummenupp

Den tillverkaren som Mitonga köper från tillverkar även knäpuckar i läder, på dom bara..

Min direkta känsla när jag började använda läderpuckar var att det var "mjukare" och helt annan känsla. Alltså plastpuckar är visst bra och dessutom billiga (om man jämför par mot par) och det är inget som säger att det blir bättre med läderpuckar. Men personligen så gillar jag mina läderpuckar betydligt mer än plast och sen håller dom längre oxå, så i slutändan så är det nog samma pengar, två-tre plastpuckar mot ett par läderpuckar.

metallgutten skrev:
Den tillverkaren som Mitonga köper från tillverkar även knäpuckar i läder, på dom bara..
JA, PÅ DEM! Jag har bara en ny uppsättning kvar (för denna säsong). Annars måste ju jag sluta rejsa nästa år :mad:
Fast man kanske kan flytta runt och vrida lite så man står sig ett år till... :va

Ok, jag ska stöta på dem igen. Fick korthugget, trist svar så egentligen vill jag inte gynna dem. Tyvärr verkar inga försöka sälja "lyxknäpuckar". Synd. Såg att man in England kan köpa dessa tillverkade av olika typer av trä (!) som luktar bränt på olika sätt när de skrapas. :tummenupp

Nyteknik skrev:
Ok, jag ska stöta på dem igen. Fick korthugget, trist svar så egentligen vill jag inte gynna dem. Tyvärr verkar inga försöka sälja "lyxknäpuckar". Synd. Såg att man in England kan köpa dessa tillverkade av olika typer av trä (!) som luktar bränt på olika sätt när de skrapas. :tummenupp

Slöjda till ett par egna! Pockenholz rekommenderas för bästa hållbarhet och exklusivitet....

Nyteknik skrev:
Ja förlåt så mkt för att du ville handla eller?? :va :kocko

Anekdot: Lasse Lönn låg bakom mig i Brno förra året. Trodde definitivt att det var något seriöst knasigt med min hoj... Den luktade ju bränd geting! :D Efter det passet gled han förbi i depån och insåg att det inte var bränd koppling utan bränd KO han hade dragit i sig!!! :banana

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026