Knäpp ide

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Jag satt och funderade hur man skulle kunna trimma upp min lilla rgv 250 och så fick jag syn på en tlr och jag frågade mig själv :fattartil , får man in motorn från en tlr in i rgv:n?
Nån som har en tlr,tls,sv650 som skulle kunna mäta hur stor motorn är så ska vi se hur tokig man blir...
Kanske man blir helt galen, eller det är man väll redan :tungan

jo jag funderade över det också men det finns ju folk som sätter i rgv 500cc maskin, rättså kraftiga dom med eller? :fyllisar

Axl45 skrev:
Jag satt och funderade hur man skulle kunna trimma upp min lilla rgv 250 och så fick jag syn på en tlr och jag frågade mig själv :fattartil , får man in motorn från en tlr in i rgv:n?
Nån som har en tlr,tls,sv650 som skulle kunna mäta hur stor motorn är så ska vi se hur tokig man blir...

Heja heja,
Använd skohorn
:banana :banana :banana :banana :banana

Den tanken har slagit även mig....

Har en RGV 250 som hustrun brummar runt på.
Men motorn är ju inte gjord för touring dirrekt.

I Uppsala finns det folk som åker både TL1000 och 650 hojar av olika slag som man kan mäta på! (Såg att även du bor där)
Skulle va skoj att se vad som går att göra.
650 snurran klarar ramen av men 1000 modellen blir nog både lite väl stor och effektstark i överkant.
Men vet att JHAM har en TL1000 motor liggandes med skuren vev som man skulle kunna mäta på om man envisas att ha en sån.
Men gissar att den kan bli för lång!

Är själv lyrisk över byggen modell liten mc stor motor...
Förvisso blir det inte alltid optimalt men va fan det är ju kul.
Det man förlorar är ju det faktum att RGVn inte väger nått när man hänger in en klump till motor.

Vad har du för årsmodell?

Axl45 skrev:

Annars kan du ju hänga i en enstånka och bygga supermono. Vilka mått vill du ha på 650motorn?

min är 92, skön som tusan. köpte den i höstas så jag har inte kört den så långt men jag hinner. Finns papper på 72,5hk på bakhjulet men vad gör man inte för lite till? :tungan
Alltid kul om man hade nått lite annorlunda + att alla skulle nog funderada hurfan den kan gå så bra om man hade nån lite kraftigare motor i :hihi

Köööör kul med motorbyten,
Yamahas SRX600 är väl en 600fyrtakt i RD350 chassi från fabrik.. rätta mig om jag har fel :)

Harley skrev:
Köööör kul med motorbyten,
Yamahas SRX600 är väl en 600fyrtakt i RD350 chassi från fabrik.. rätta mig om jag har fel :)

Har för mig att det är en 660motor (samma som Yamaha XTZ 660 Tenere) i ett chassi som är nära besläktat med någon 250-racer. Det är iaf inte någon rd350-ram för den har ju inte boxram.

finns en halvfärdig rgv 250 med dr 650 motor uppborrad till 688cc
Polarn köpte den men sålde den vidare...

Back