kliande skägg

honkiie skrev:
varför kliar skägg men inte hår?? började jag just fundera på..
För att du har ruttnande matrester i skägget men inte i håret. Saker som ruttnar producerar syra, som skapar en hudirritation = kliar.

SSB skrev:
För att du har ruttnande matrester i skägget men inte i håret. Saker som ruttnar producerar syra, som skapar en hudirritation = kliar.

:rofl :rofl :rofl

Seriöst så tror jag att det har med hårtjockleken och längden att göra.

Tror att det beror på hur känslig huden är..
prova o nypa dig i håret.. och i kinden.. känns det likadant?

Raka av dig allt hår på huvet och låt det växa så ska du se att det kliar där också.

duckie skrev:
Inte? nähä.
Jag har iofs aldrig haft varken skägg eller rakad skalle så jag ska väl inte uttala mig :-)

inte?

men jag håller med om att det är ett skumt fenomen att de kliar i skägget.. men med tanke på hur fort de växer så kanske de e växt-klåda

Skäggstubb är styvare samtidigt som det gärna böjer sig ner och sticker dig i kinden. Det börjar ju bara klia när det kommit upp i en viss längd. När du rakar dig blir hårstrået dessutom ganska vasst.

Vanligt hår är så mjukt och böjbart att det inte sticker.

Raka eller klipp dig där nere nån gång så skall du få känna på klåda!!!! :brinnerup

Samma sak med min pung. Killar lite irriterat mysigt i början efter rakning..sen blir det bara mysigare o mysigare :fakta

Är det samma när man rakar skallen? Då måste jag definitivt testa det :)

Sad Glad skrev:
Skäggstubb är styvare samtidigt som det gärna böjer sig ner och sticker dig i kinden. Det börjar ju bara klia när det kommit upp i en viss längd. När du rakar dig blir hårstrået dessutom ganska vasst.

Vanligt hår är så mjukt och böjbart att det inte sticker.

Raka eller klipp dig där nere nån gång så skall du få känna på klåda!!!! :brinnerup

ääh.. raka pungen.. de kliar bara de första 10 gångerna eller nått.. sen e de bara skjööönt

Tror det har att göra med att skäggstråna går emot varandra och huden, därför pressas de åt något håll. Resultatet är kliandet.

"Huvudhåret" är för mjukt för att detta ska ske.

duckie skrev:
Inte? nähä.
Jag har iofs aldrig haft varken skägg eller rakad skalle så jag ska väl inte uttala mig :-)

Jag har både och skägg, och på mig kliar det minsann inte. Vad har ni för märklig hårväxt?

Håret i ansiktet är så kallat terminalhår, dvs mycket tjockare än det på huvudet. Ansiktshåret är samma typ av hår du har på könet... och vem vill ha hela ansiket fullt med könshår... förutom vid fellatio då... (om man gillar hår)

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h