Klassisk däckfråga inc!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tjenare mästare! Det är så att jag behöver byta mitt lilla fina bakdäck nu, och undrar vart man ska bege sig. Super Corsa eller sportsmart vore fint om dom hade.

Är i Stockholms-området jag vill hitta däckis, och jag kan INTE komma med löst däck tyvärr, utan måste dit med hojen. Och det minskar antagligen ställen som byter.

Har hört om Wheeler-dealer men dom verkade väll inte kunna ta av däcket utan vill att man kommer med ett löst, vilket då inte gick. Sen är det Haninge däckshop där jag nyligen läste i en tråd att dom hade apmycket att göra. Ska hur som ringa dom imorgon.

Hit the keyboards now! :yoparty

Last edited:
Även om du har inte möjlighet att skruva av hjulet hemma så brukar det gå att kunna göra det på plats själv hos Wheeler dealer. Tror han vill att man ringer och frågar om det först dock i förväg.

Har för mig att wheeler dealer har tagit hjälp utav någon meck breved annars om man verkligen inte vill kränga själv. Han har bäst priser i stockholm på däck också.

tack för tipset, det ska jag kolla upp! :)

Jag var faktiskt där själv och frågade om det häromdan. Har själv inget depåstöd fram så kollade om han hade något man kunde låna när man kom dit. Han sa att han brukar hänga upp hojarna i några spännremmar, alltså typ i styrkronan och det funkar..

Fast nu var det iofs bak du skulle byta :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT