Klämma in zx9 motor i zx6 ?

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Nån som vet om det är möjligt att trycka dit en zx9r 98- motor i en zx6r årsmodell 00 ?:yoparty

Om det bara är att tillverka nya distanser eller fästen,eller är 9áns motor för bred för o passa in?:confused:

Vet inte hur det är med dom års modellerna men ska själv klämma in en -98 9an motor i min zx7r -96 å det ska tydligen gå utan att man gör några större ingrepp behöver tydligen bara borra upp ett par hål vid fäst punkterna till 1/2 tum istället för den storlek som är där nu för att få in den i min ram (som jag har hört ut av dom som gjort liknade ingrepp). Så jag kan tänka mig att det är något liknade på din hoj.

Hej. Såvitt jag vet så skall det vara en B-motordvs 95-97 för att det skall passa i en zx7r och då måste man modda de främre fästena samt oljeledningen till toppen som annars tar i ramen. 98-an tror jag inte passar men jag kan ha fel.
Hur långt har du kommint?
Per

Hej. Såvitt jag vet så skall det vara en B-motordvs 95-97 för att det skall passa i en zx7r och då måste man modda de främre fästena samt oljeledningen till toppen som annars tar i ramen. 98-an tror jag inte passar men jag kan ha fel.
Hur långt har du kommint?
Per

Har inte börjat har ramen ligger men inte investerat i nån motor ännu !
Vet fortfarande inte om det ens går,börjar tvivla lite oxå ju mer jag tittar på bredden på ramen !:mad:

den passar inte..
Har haft tanken själv och mätt, det är inget som stämmer, både för brett och för högt.
Men som föregående talare sa så får du in en B-motor i ett 7:a chassi från 91 och frammåt (j,l,m,n och p ramar.)

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...