Kläder

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Hej nu när det är lite kallare ute så undrar jag om det är båb som har tipps på en tunn och vindtät tröja att ha under skinnstället? mvh jonny

Hej nu när det är lite kallare ute så undrar jag om det är båb som har tipps på en tunn och vindtät tröja att ha under skinnstället? mvh jonny
Kolla efter ull med windstopper framtill. Tunna ulltröjor, (underställ) och en tunn fleece är vad jag kör. Tjockare blir korvigt och gör mindre nytta när det blir tight.

Universaltipset är annars regnjackan. Då stoppar man vinden och då räcker i regel ett par tunna tröjor under jackan.

Flera tunna lager värmer, som alltid, bättre än ett tjockt.

Biltema hade faktiskt en riktigt bra underställströja som var vindtät, på den gamla goda tiden.

Annars har jag en Craft T-shirt som har vindtät framsida, köpt på XXL, grymt skön att ha under stället. Cykeltröjor/jackor kan vara väldigt bra också, ofta vindtäta och tunna.

Jag har vindtät EL-väst under köpt i "Kina-land" för en spottstyver. Tar ungefär två veckor att få hem, snabbare om lagret ligger i Europa (kolla det). Kopplad med USB-kabel till uttaget på hojen så slipper man batteripack. USB-förlängning som du kopplar in där det tänkt att batteripacket ska in. Västen bygger inget alls och varmt å gött ? Passa på att köpa EL-handskar också...

Screenshot_20231002_193030_AliExpress.jpg

Kan rekommendera underställ med Gore tex infiunium, exempelvis Rukka Wisa.
Kostar lite mer men håller värme, blockerar vind väldigt effektivt och är vad jag upplever bekvämt att ha på sig.

Kör med en skyddsväst från held, blir rätt vidtätt. Sen är mitt skinnställ skapligt vidtätt så jag vet inte om jag behöver mer för just vind.

Kolla efter ull med windstopper framtill. Tunna ulltröjor, (underställ) och en tunn fleece är vad jag kör. Tjockare blir korvigt och gör mindre nytta när det blir tight.

Universaltipset är annars regnjackan. Då stoppar man vinden och då räcker i regel ett par tunna tröjor under jackan.

Flera tunna lager värmer, som alltid, bättre än ett tjockt.
Rätt svar direkt! :tummenupp

Tack alla.. tittat på Ruukas hemsida och hittat en tröja som verkar bra, sen verkar Halvarsson oxåx ha en somser bra ut ... nu gäller det bara att hitta en butik som har dem i Stockholms området.

Tack alla.. tittat på Ruukas hemsida och hittat en tröja som verkar bra, sen verkar Halvarsson oxåx ha en somser bra ut ... nu gäller det bara att hitta en butik som har dem i Stockholms området.
Vill rekommendera en sak till, en som brukar väcka viss munterhet, speciellt hos dem som inte provat.

Windstopperkalsonger. Väldigt skönt när det är svalare och det finns all anledning att vara rädd om apparaten. Lika behagligt som att köra med gylfen öppen när det är tokvarmt.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025