Kinnekulle 6:e juni med Kortedala MK

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Onsdagen den 6:e juni (ledig dag) anordnar Kortedala Motorklubb Roadracingsektion en bandag på Kinnekulle Ring.

Körning kommer ske mellan kl 09:00 - 16:00.
Incheckning kl 07:30 - 08:20
Förarmöte kl 08:30
Platser & priser
Vi har max 80 platser, fördelade i 4 grupper.

Anmälan till bandagen gör du här:
http://kortedalamotorklubb.com/bandagen/

Betalning görs i förväg, senast den 30 maj, till klubbens plusgiro: 62 84 52-5
Kortedala MK medlem: 700kr
Icke medlem: 900kr
Betalning på banan: 500kr extra i administrationsavgift

Grupper
Varje deltagare är anmäld till en grupp. Varje grupp kommer få minst 5 pass på banan.
Max antal deltagre per grupp är 20 deltagare.
Varje pass är 15 minuter långt + ut- och invarv.
Deltagare kan byta grupp vid incheckning eller vid förfrågan till ledningen.
Grupperna kommer vara indelade i:
långsam gatgrupp
medelsnabb gatgrupp
snabb gatgrupp.

Utbildning
Vi kommer ha tillgång till SMC instruktörer. Tanken är att deltagare kan köpa en personlig utbildning under del av dagen. En instruktör kan dock ha fler deltagare samtidigt på banan. Ingen speciell grupp kommer vara avsedd för utbildning. Pris för detta: 300kr.

Ljud/buller
Som alla motorbanor har vi krav på ljudnivåer. Vi kommer därför ha ljudmätare på plats. Fordon som överskrider ljudvärdet kommer ej få köra utan återbetalningsrätt. Kravet är max 95 db vid förbipassage.

Anmälan till bandagen gör du här: http://kortedalamotorklubb.com/bandagen/

Väl mött
Kortedala MK
www.kortedalamotorklubb.com

Vi har max 80 platser, fördelade i 4 grupper.

Grupperna kommer vara indelade i:
långsam gatgrupp
medelsnabb gatgrupp
snabb gatgrupp.

Vilken är den fjärde gruppen? :rolleyes:

Jag har iaf bokat! Missade senaste dagen på kullen, problem med cykeln...nya delar ska komma senast 30:e så jag hoppas att de gör det också. :gnissla

välkommen.

Vi klippte texten från förra året då vi hade oreggad grupp också. Eventuellt så fördelar jag jag om grupperna då de flesta vill köra medelsnabb grupp.

Jag har betalat men det står inte på hemsidan...

EDIT: Nu så.

Last edited:
Tjena.

Upptäckte denna bandag igår och vi är troligt vis 3 st som vill med. Men betalning ska senast vara inne den 30... Är det betalning på plats som gäller nu då?

Henke

hej jag betalade min bokning för några dagar sedan men står inte som betald på hemsidan så jag undrar om mina pengar kommit in?

Victor sköld

gäller även Robin Eriksson

Nu har jag precis betalat.

Tänkte åka upp på tisdagskvällen, vet ni om banan kommer vara öppen då?

Får man grilla i depån?

Last edited:
Jag vill tacka för en riktigt awesome dag! Sen skänker jag en tanke åt killen som fick åka ambulans med hjärnskakning och brutet nyckelben efter 30 sekunder(!)... Hoppas på snabb återställning där så inte sommaren är förstörd.

Håller helt med föregående talare!
Kan meddela att "Cykelstyre" som killen heter på forumet är nu hemma och likaså hans hoj med prylar.
Ortopedläkaren på Lidköpings Lasarett var fullt inbokad med operationer och kunde inte titta på Cykelstyres nyckelben, utan det fick en underläkare göra. Vidare kontakt kommer ske med ortopeden i Mölndal, där de avgör om en operation skall ske eller inte.

Vill också tacka Kortedala MK för en kanon dag. Ser redan fram emot nästa gång...
Tråkigt med killen som vurpa så illa, hoppas han repar sig fort.

God middag,
Det var jag då som lyckades vurpa efter första varvet. Ber om ursäkt att jag förstörde första passet så omgående. Fick i friläge mellan 3an och 4ans växel, tappade fokus på kurvan som kom och sen gick det som det gick.
Brytet nyckelben blev det men övrigt ok.

Ett jättestort Tack till er alla som hjälpte mig kring min vurpan igår!

Tack Kortedala MK för en härlig bandag på Kinnekulle.
Hoppas du kryar på dig och snart är uppe på cykeln igen, Cykelstyre.

Film och bilder uppskattas från igår! :) tack KMK och krya på dig cykel, du var inte enda som körde av :yoparty

Annica som stod på posteringen innan bron tyckte det gick lite fort för att vara första varvet, men att kurvtagningen och nedlägget var jättefint, ända tills det släppte :)

Jag vurpade igår med, första bandagen någonsin, men klarade mig fint effter några kullebyttor bakåt å dansande på banan stog ja upp direkt, hojen klara sig och ja körde passet effter, vill tacka för en super kul dag med trevligt bemötande av alla fast man e nybörjare å inte kan köra :) mer bandagar blir bokade snarast

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman