Kinacross

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Är kinacrossarna precis så dåliga som man får känslan av när en ny cross kostar runt 10k?

Duger de till att sladda runt lite på isen i vinter eller köper man sig bara ett problem?

Näe, det tycker jag inte. Köp en fyrtakt 110 eller 125 cc. Jag har själv enn 110 som jag köpte för 2000 begagnad, och den funkar bra. Det gör ju inte så mycket kanske om den skulle rasa för dom pengarna.

Näe, det tycker jag inte. Köp en fyrtakt 110 eller 125 cc. Jag har själv enn 110 som jag köpte för 2000 begagnad, och den funkar bra. Det gör ju inte så mycket kanske om den skulle rasa för dom pengarna.

Menar du minicross eller fullstor sådan?
Det jag har tänkt mig är i så fall en 250cc

Menar du minicross eller fullstor sådan?
Det jag har tänkt mig är i så fall en 250cc

Vet inte vad du avser med "fullstor", men "Däck: Fram 2.75-19 Bak 4.10-16" är inte fullstort (21" fram och 19" bak). Även sadelhöjden är lägre än en riktig cross. Bara så att du inte blir besviken. =)

Det är en minicross jag menar. Men en 250 är det nog inte nå fel på heller. Men jag hade nog valt en 250 tvåtakt iaf för dom pengarna.

En Fullsize kinacross är inte som en riktigt (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawa m.fl.) fullsize, har inte så mycket erfarenhet av dessa cyklar när de gäller att köra men dem tanke på pris och alla sönderkörda kina cyklar som morsans gubbe skruvat med så skulle ja gissa man får vad man betalar för... Tror de är bättre att lägga dom pengarna på en brg. riktig cross som troligen håller bättre.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick