Kina import

Tobbe600rr

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
CBR600rr, Husqvarna 510 SMR
Tjenare.. tänkte bara höra om det är nån som importerat en hoj från kina? satt och kollade lite och priserna va ju galet låga. tex 10 000 för en handa crf450x -07. CBR 1000RR -07 för 13 000. Nån som vet vad som tillkommer?
// Tobbe

Knappast troligt att de skulle skänka bort Japanska hojar så här billigt bara för de säljs från Kina...:rolleyes: :rolleyes: Skulle det vara så billigt, så lovar jag dig att det inte finns en enda till salu längre.....

Det är bara till och handla,brukar inte vara några problem.
Ordna med nåt container transportföretag så blir det enklare,billigare säkert.

Skitbra priser, och pengarna ska väl förskottas lite med ett svartlistat pengaöverföringskontor..

detta fick jag nu.. transport via dhl eller ups.

price : 1650 eur
shipping : 220 eur
insurance: 30 eur
total : 1900 eur

detta för en cbr 1000rr -07

De priserna på hojarna vore för bra för att vara sant!
Men kolla upp noga vad det tillkommer för dålda avgifter.
Vore det så låga priser kan ju inte momsen bli hög alls!!!:tummenupp
går det att regga en hoj från kina i sverige?(tänker på helhetsgodkännanden m.m)

De priserna på hojarna vore för bra för att vara sant!
Men kolla upp noga vad det tillkommer för dålda avgifter.
Vore det så låga priser kan ju inte momsen bli hög alls!!!:tummenupp
går det att regga en hoj från kina i sverige?(tänker på helhetsgodkännanden m.m)

ja det låter skumt.. men nått att ha på isen kanske :)

Alltså allvarligt :va Är det för bra för att vara sant så ÄR det troligtvis just det! Det här kommer upp lite då och då och blir alltid lika förvånad över att någon tror på det! Dom säljer även beggade hojar privat på motoscout.de (typ r1-06 för 40lök)! Provade själv att ringa på tio sådana annonser och ALLA var stulna så jag tycker du ska beställa 10st hojar från Kina!:rolleyes:

detta fick jag nu.. transport via dhl eller ups.

price : 1650 eur
shipping : 220 eur
insurance: 30 eur
total : 1900 eur

detta för en cbr 1000rr -07

Vill inte verka dryg, men tänk efter lite grann. En CBR1000rr kostar garanterat mer än 15000 kronor i bara tillverkningskostnader. :rolleyes:

Det är bluff!

Jag säljer en sprojlans ny R1 för 5k, sätt bara in pengarna på mitt utlandskonto som inte går att spåra till mig bara.

Jag jobbar/bor i södra Kina för tillfället och har med tittat på hoj. Däremot så har jag aldrig sett ng större än 150 CC rulla ute på vägarna. Jo en Honda 600 såg jag i Dong Guan för tre månader sedan men det är också allt. Betvivlar att de priser ni sett har varit korrekta. Det går att köpa 100 cc "mopeder och 125-150 cc lätta mc från 1600 RMB och upp till 7000 RMB. Då är det allt från Kinesiska märken till Honda/Yamaha mm. 1 RMB = 0,9 SEK ungf.

Däremot finns det gott eldrivna mopeder här, och dom verkar hålla en bra kvalitet. Flera från jobbet funderar på att köpa ett par st och ha hemma. För oss är transport inget problem, vi har conteiners som går regelbundet mellan Kina och Sverige. Men det var lite OT. :D

Ett par bilder på vad som erbjuds här nere.

De två första är 125 cc och den sista 100 cc (Våran kocks hoj. Den kostar 1600)

Visa gärna upp länkar ni som hittat Japanska hojar till superlågt pris. För stämmer det då skall jag fylla en container själv o skicka hem till svedala. :tummenupp

Last edited:
Vill inte verka dryg, men tänk efter lite grann. En CBR1000rr kostar garanterat mer än 15000 kronor i bara tillverkningskostnader. :rolleyes:

Det är bluff!

Nja det vettefan om den gör... Läste något om vad volvo 740 kostade att tillverka när de byggdes och tror att de va runt 7-8 tusen, visst de va några år sedan men en bil måste ju kosta fan så mycket mer att tillverka än en hoj.

Nja det vettefan om den gör... Läste något om vad volvo 740 kostade att tillverka när de byggdes och tror att de va runt 7-8 tusen, visst de va några år sedan men en bil måste ju kosta fan så mycket mer att tillverka än en hoj.

skulle inte tro de, aldrig att dom kostade så lite att tillverka!

Givetvis stämmer det inte.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...