Kina cross 250cc ,xmotos, hummer. behöver info?

de ser lite halv klena ut, så det blir nog ganska mycket meka skulle jag tro, men de är ju billiga, du får ta reda på var du kan få tag i reservdelar så du kan byta var efter de går sönder, köp och prova^^

Nej.

Jag tror, eller är ganska övertygad om att det är skit från början till slut. Detta baserat på att jag skruvat mycket med "riktiga" crosscyklar, mopeder och motorcyklar, och även en hel del av kinakopiorna.

Jag har sett kvalitetsskillnaden, om man säger så.

Men är man medveten om detta så visst, då kan man väl köpa, men jag tror man då får all anledning att ångra sig.

det var det jag menade, har haft en kina fyrhjuling en gång i tiden den gick sönder i tid och otid, så kina saker brukar inte vara så bra, men de är ju i sin tur ganska billiga och då får man ju mera pengar på reserv delar och lager^^

Antagligen far man skruva 1 v for att kora 1 tim typ:D Formodligen blir val kvaliten battre pa det som gors i kina med men dar ar nog laaaang vag kvar till japanerna. Att gora lika bra hojar for dem pengarna ar ju omojlighet!

Antagligen far man skruva 1 v for att kora 1 tim typ:D Formodligen blir val kvaliten battre pa det som gors i kina med men dar ar nog laaaang vag kvar till japanerna. Att gora lika bra hojar for dem pengarna ar ju omojlighet!

jo de vet alla men är de nån som vet?.
jag har en kinahjuling 200cc som har klatrat minimalt.

Tjenare lånar tråden lite.

Det är så att jag har en Kina cross med märket Xmoto XB-31 B en 08 modell, och jag e ute efter trim så jag undrar hur e det bästa sättet att trimma crossen för att få den att gå mycket bättre ?

en fråga till.. Har en luftburk i crossen på vilket sätt går den bättre ifall jag sätter dit ett sportluftfilter?

Tacksam för svar /Andreas

Du får mer syra i maskinen, men luftfilter ger inte särskilt mycket. Sällan direkt mätbart, eftersom allt trim ger procentuell ökning. Det viktiga är att se till att du får kall luft och inte får in en massa skräp i motorn.

Hur får jag kall luft in då ? :va En sak till är att när jag kör o drar full gas då bluddrar den 2-3 sec sen så varvar den om man säger så va beror det på ? för jag kan inte dra fullgas utan att den ska bluddra....

Tacksam för svar :)

/Andreas

Hur får jag kall luft in då ? :va En sak till är att när jag kör o drar full gas då bluddrar den 2-3 sec sen så varvar den om man säger så va beror det på ? för jag kan inte dra fullgas utan att den ska bluddra....

Tacksam för svar :)

/Andreas

Är hojen ny? Sitter inkörnings filter på dom från fabrik.. Byt det så funkar det.

Den är ny jag har inte pillat något med den nästan vart sitter det filtret då ?

Tack för alla svar :)

//Andreas

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka