Kickkomp 640 -01 mot -04

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
KTM Duke -04
Tjena

När jag jämför kompen genom att dra runt min duke -04 och min polaren duke -01 men kicken så är det mer komp i polarens. -04 kan jag "ganska lätt" dra runt med handen (får typ ta i lite, på polarens får jag hänga på kicken). Jag minns inte hur det var innan, har alltid startat med startmotorn...

Jag misstänker att en kolvring eller ventil gått på min men tänkte ändå kolla om nån vet om det kan vara skillnad mellan dom (kompen ska väl vara typ densamma om den inte blev lite bättre när high flow toppen kom, men jag tänkte fall dom ändrat utväxlingen för kicken)

Alternativt om nån som brukar kicka sin 640 -04 kan säga om det är rimligt att dra runt den med handen utan att lägga sig på kicken

VH race team skrev:
2254915 Tjena

När jag jämför kompen genom att dra runt min duke -04 och min polaren duke -01 men kicken så är det mer komp i polarens. -04 kan jag "ganska lätt" dra runt med handen (får typ ta i lite, på polarens får jag hänga på kicken). Jag minns inte hur det var innan, har alltid startat med startmotorn...

Jag misstänker att en kolvring eller ventil gått på min men tänkte ändå kolla om nån vet om det kan vara skillnad mellan dom (kompen ska väl vara typ densamma om den inte blev lite bättre när high flow toppen kom, men jag tänkte fall dom ändrat utväxlingen för kicken)

Alternativt om nån som brukar kicka sin 640 -04 kan säga om det är rimligt att dra runt den med handen utan att lägga sig på kicken

-01:an e helt enkelt bättre :)

Ta ett kompressionsprov på den.
Har den där nån autodekomp som kan spöka till det med komp.känslan ?
/u

Jaja nu visade det sig att den hade skurit, nya hojen... det är så man undrar vad det är frågan om. Köpte farsans hoj istället. Snackade med några kompisar som oxå har haft lc4 och av sex st är det 5 som krånglat mer eller mindre, min med det här raset som sannolikt är en kolvring som gått och polarens där dom fick byta kamaxel efter 400 mil... Inte riktigt bra kvalitet tycker jag...

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!