Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Busaberg skrev:925:- i Karlströms prislista.
nisse skrev:jatte lätt å byta axel
H U S A B E R G . S E -> downloadsCarpe me skrev:Jo håller på med det just nu, men har bara fått av transmissionskåpan än så länge. Saknar en vettig sprängskiss så jag vill inte gå vidare ikväll innan jag hittar en bättre![]()
Supermoto skrev:H U S A B E R G . S E -> downloads![]()
Tänk bara på att ställa märkningarna på vevaxeldrevet och drevet på vattenpumpaxeln mot varandra innan du sätter tillbaka kopplingskorgen.Annars hamnar kamaxeln fel.Carpe me skrev:Jo har dom där, men tycker kvalitén på bilderna är skit för att vara ärlig =/.
Men tack ändå, aja får riva loss hela koppligen i villket fall och sen förhoppningsvis bara plocka ur axeln![]()
Busaberg skrev:Tänk bara på att ställa märkningarna på vevaxeldrevet och drevet på vattenpumpaxeln mot varandra innan du sätter tillbaka kopplingskorgen.Annars hamnar kamaxeln fel.
Det övre drevet är ett mellandrev till kickstarten och det svarta driver oljepumpen.Det är vevaxeldrevet och det vid vattenpumpaxeln som är det viktiga att ställa i rätt läge.Du har fått med alla delar till kickaxeln också.Ha den nertryckt i botten tills du fått ihop allt,annars kan den lilla klacken hoppa ur läge och man får ta bort kopplingskorgen igen för att komma åt.Mindre kul.Carpe me skrev:ah, tanden på vattenpumpsdrevet ska alltså stå mitt emellan de 2 markerade kuggarna på vevaxeldrevet?
Markerade i alla fall upp dom två dreven, men dom rubbades inte en millimeter,. Däremot så rubbades två andra drev direkt bara av att jag såg på dem.
Dom med pilar på bilden, gör det något och vad går just dom dreven till?
En annan fråga, hur många delar består kickaxeln av?
Nållager
liten spiralfjäder + klack
Enorm spiralfjäder
Och ett större drev
Vill vara säker på att inget rasade ner i lådan på den =/.
Busaberg skrev:Det övre drevet är ett mellandrev till kickstarten och det svarta driver oljepumpen.Det är vevaxeldrevet och det vid vattenpumpaxeln som är det viktiga att ställa i rätt läge.Du har fått med alla delar till kickaxeln också.Ha den nertryckt i botten tills du fått ihop allt,annars kan den lilla klacken hoppa ur läge och man får ta bort kopplingskorgen igen för att komma åt.Mindre kul.
Busaberg skrev:Prova att kugga om ena drevet ett hack och vrid motorn så att markeringarna hamnar "på rad" om du tänker dig en rak linje mellan axlarna.Ser lite knepigt ut på bilden.
Carpe me skrev:jaha i en trekant alltså med översta kuggen i mitten?
Testade lite efter jag skrev, kan verkligen inte göra det, 2 kuggar på vardera drev står alltid emot varandra. Tittade på några kort från igår och där stod kuggarna
såhär
........\/ Svänghjul här.
..../\../\
Översta drevet kuggades om en tand bakåt.
Men får testa igen imorrn ifall jag kanske kan få det till en trekant
Dee_cati skrev:På din första bild, hamnar det inte i trekant om du snurrar det ett snäpp? Om du inte redan har flyttat det ett hack så pröva snurra det svänghjulet litegrann bara och se vart det hamnar.
Ser bra ut.Carpe me skrev:eh skriver om hela, verkar som det sitter rätt nu. Ni får avgöra, men jag drar ihopp allt provisoriskt nu.
Åmotar´n skrev:Ser bra ut.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden