Kickaaxel av på husa 650!

jägar`n

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Ninja turbo och ktm 625
Är det någon som vet om det är vanligt att kickaxeln går av på husorna ( 02 )? Jag tog bort frihjulet till elstarten tidigare för det drevet blev skrot vid ett litet bakslag, efter det har jag bytt 2 st kickaxlar men det borde inte ha någon inverkan att frihjulet är borta!
Sedan undrar jag om någon vet hur man spänner fjädern till kicken, får den ej att gå tillbaks ska man dra runt den ett helt varv vid montering? Det blev många frågor........men så är jag inte Bosse bildoktorn heller.

min kickaxel på min 03:a gick också av 2st gånger.. Har ej haft det problemet "ännu" på min 04:a för elstarten funkar jämt....

///Micke

Rena skämtet!

Börjar så sakteliga fatta hur detta forum fungerar, såg att det var ett vanligt problem med kickaxlarna när man kollade gamla trådar. Det är skandal att dom går av så ofta, men det mest jävliga är att jag kommer ha av fler kickar för jag tycker inte att jag tar i speciellt mycket.

Har haft den i 1,5 veckor har redan skrotat 2 kickar, men den lilla tröst som finns är att dom går som perkele! Mkt roligare att köra motard jämnfört med min gamla Ninja.

Vad gäller kickaxlar så var det fel i produktionen alt designen på 03:or, samt att ett antal tydligen också kom ut som reservdelar, så om du byter igen så bör du inte ha problemet kvar, se dock till att köpa av någon som inte haft den på hyllan sedan 2 år. Har haft av min egen och den nya hade annan design mellan splinsen och genomföringsdelen.

Rekomenderar marinfritid i laxå dom är familjära med problemet, köpte visserligen inte en ny själv där men vet ett antal som har och inte haft ett fortsatt problem.

mvh
Peter L

jägar`n skrev:
Börjar så sakteliga fatta hur detta forum fungerar, såg att det var ett vanligt problem med kickaxlarna när man kollade gamla trådar. Det är skandal att dom går av så ofta, men det mest jävliga är att jag kommer ha av fler kickar för jag tycker inte att jag tar i speciellt mycket.

Har haft den i 1,5 veckor har redan skrotat 2 kickar, men den lilla tröst som finns är att dom går som perkele! Mkt roligare att köra motard jämnfört med min gamla Ninja.

Dom nyaste axlarna är svarta istället för metallfärgade. Se till att få en sådan.

/HW

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...