Kick-off med jobbet

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Vi ska ha en Kick-off med jobbet och dom som är tilldelade detta uppdrag på min arbetsplats är inte så frammåt och drivande.

Tyvärr är min hjärnkapasitet på noll (0) nu när det är jättevarmt så jag skulle vilja ha hjälp med tips och idéer.

stranden? sitta på stranden och softa med en öl (läs: Smirnoff Ice) är aldrig fel... och måste ni ha lite aktiviteter för er så kan ni ju lira lite volleyboll.

vad är det för jobb ni har? kontor, industri, gå runt i kloaker? rymdtekniker? (då är det bara att uppsöka närmsta Arkade-hall (med Space Invaders))

Go-cart?

Brännboll, bira å grillkorv. Funkar klockrent. Nakenbad i fontänen på småtimmarna för singlarna :P

Visst jobbade du på ett företag som pysslar med hydraulik ?

I sådana fall kan ni fylla valfri tryckkärlstank (typ 50 liter) med öl.

Sedan tar ni en hydraulslang (helst ny), ca 10 m lång och inv. diameter = 10mm, och tävlar om vem som kan suga upp ölen snabbast.
Detta är mest intressant när det är cheyer som skall till att suga helvet!

Lycka till! :tummenupp

Sitter på kontor.
Vi tänkte väl åka nån stans och bo på hotell några dar och fetsa men nån aktivitet är nog önskvärd, typ rodell eller segling eller ponnyridning.

Vad ligger budgeten på?
Hur långt bort kan/vill nu åka?
Hur många personer rör det sig om?
Helg eller veckodag? Antar att nån form av "konferens" skall uppta ett par timmar också, eller?

Vad ligger budgeten på?
Hur långt bort kan/vill nu åka?
Hur många personer rör det sig om?
Helg eller veckodag? Antar att nån form av "konferens" skall uppta ett par timmar också, eller?

Budget är inte så noga ännu.
det rör sig om ca 30 pers i åldrarna 28-60
Lite konferans blir det ju. det lutar att det blir på helgen, typ en långhelg.

Annars kan du ju hyra nån liten bana nånstans (eller vafan ta det på stritan utanför kontoret) och ställ dit din hoj och låt personalen få provåka lite. Bärs och samkväm på akuten efteråt :D

PAINTBALL!!

Eller en klassisk motorsportfemkamp på någon sådan anläggning, gärna med PAINTBALL efterpå!!

Googla och du skola söka! Äventyr och företagskickoff är givna sökord.

Bokenäs http://www.bokenas.com/

Många flera hittar du om du söker på Hitta under Konferensanläggningar & Kursgårdar och det landskap dit ni kan tänka er att åka. De flesta konferensanläggningar har aktiviteter jost för kick-off som ni tänkt er :)

Klart att ni skall åka upp till PG-Lundmark i Arvidsjaur och köra MC:tummenupp

Spela myrhockey är ju också en ny erfarenhet.

PG fixar ett passande arrangemang och det blir garanterat en ny upplevelse för att inte nämna historieberättaren PG :D

se: http://www.pgdakar.com/evenemang/index.html

Jag håller med om bodaborg även om jag inte varit där själv. Fast jag skulle vilja!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul