Keihin flödar över, väldigt skumt

Gick med
14 May 2011
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
Har 4 keihin förgasare på honda cb,n och en flödar över, det rinner ur dräneringsslangen.
om jag vänder förgasaren upp och ner och blåser i bensinslangen så är det helt tätt. Altså stänger nålventilen. har jag den åt rätt håll och tar bort koppen i botten så funkar den fint om man öppnar och stänger flotören med handen. Jag har givetvis testat olika flotör nivåer och kollat nålventilen och allt sånt, har haft så låg flotörnivå så att den inte fyller koppen, men tar jag lite högre nivå så flödar den över.
Har studerat detta NOGA och jag är till 99 procent säker på att inte flotören kärvar.

Kan en gummiflotör sluta att flyta? skall testa imorrn.

Kan förgasaren fylla sig med bensin någon annan väg än genom nålventilen eller gummit runt den??

Har någon vart med om något liknande

Har du jämfört vikten på flottörerna? Vill minnas att man kollar läckage i flottörer genom att hålla dom under vattenytan i hett vatten. Kommer det luftbubblor så läcker den. Har du testat att skifta flottör och nål mellan två förgasare?

Japp jag har skiftat nålventil, flotör, flotörpinne och kopp, mellan treans och fyrans förgasare och problemet följer med när jag flyttade grejerna.

Jag får väll flytta del för del,
Ska jämföra hur flotörerna flyter med då.

Undrar om flotören kan trycka snett på nål ventilen eller nånt när allt är stängt.............Väldigt konstigt.
Har ni mera tips så skriv!

Jag hade läckage på en FZS600. Bovarna var flottörnålarna, eller inte egentligen flottörnålarna utan packningarna i själva flottörnålshuset.

140703b25.jpg

Ja, men det kan inte va det på min,för när jag skruvar av koppen i botten och stänger flotören med handen så blir det helt tätt, men tack för tipset!

Trycket på flottörnålen kan bli högre när man trycker manuellt än när det bestäms av flytkraften.

Så är det......tog ett tag innan jag fattade att.....det kan inte vara nåt annat än gummiringarna i nålhuset.

Ok, mina nålar har ju inga gummispetsar, men det måste va nålventilen ändå, eller oringen som sitter runt den. Det konstiga är att den är tät när man stänger den med handen, eller har förgasaren upp och ner och blåser i bensinslangen, men det är nog nåt skumt med tryckkraften som ni säger. Om tex nålventilen går trögare än den ska så kanske inte flotören orkar att stänga den.
har skiftat nålventiler i två förgasare och det är den som e boven.
gissar på att det är mer motstånd i den som läcker, fast dom känns exakt lika när man stänger dom.........

Har shiftat mer nu och det är inte nålventilen som är problemet ändå.
Ska det va nån luftning till flotörhuset eller nåt som skulle kunna va tätt som jag har missat?
Föregående ägare har haft isär och rengjort förgasarna, kan han ha monterat något fel? nålmunstycke och
flotör sitter åt rätt håll ser jag enligt verkstadsboken. Kan det bli för högt tryck på bensinen(ej bensinpump).......eller nåt vacum i flotörhuset eller nåt konstigt? läkaget är på tredje och fjärde förgasarna och dessa två har samma bensinslang

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back