GSXR-R skrev:
2331025 Någon som vet hur stort insugshålet i topplocket är på en sådan cykel ?
Hur mycket mer effekt tror ni det kan tillföra ?
Kanske inte är värt det då ett par nya inte är gratis direkt ?
Är toppen helt orörd så är hålen ca 34mm i insuget så både 39

r och 41

r är mycket för stora, det funkar men är inte riktigt bra.
Rent effektmässigt på toppen så gör det inte speciellt mycket... Ett par CV40 flödar lika bra som FCR39.. Men på botten mellanregistret gör det massor dels mha accpumpen, dels ger dom frukansvärt bra gassvar.
Ska du köpa ett par nya så får du punga upp rejält, tror inte du hittar nya i sverige för under 15k, på e-bay motsv kan du hitta billigare om du har tur, jag sålde precis en nästan flong ny brygga till en kille här på SH för 7k
heliac skrev:
2331042 Kanske har fel men Sukan har väl inte "Downdraft"-förgasare.
GSXR har inte downdraft. Downdraft förgasarna heter FCRD där D:et står för downdraft, dom levererades med blåa trattar, FCR"H" Horizontal levererades med röda...
heliac skrev:
2333044 Du grabben, ställ ventilerna.
Haha, hände mig ofta i somras, -Fan va den låter illa, ska den göra det??
De som visste va det va bara möösss
RacerBarber skrev:
2422031 nån som vet den bästa firman i sverige för typ munstycken, osv vidare till keihin fuggar
EMP i Boden har en del liggandes på hyllan. Det är inte sådär jättemånga som vill ge sig på att justera in en sån här brygga, ganska avancerade.
Rickard på RG-Engeneering i falkenberg är mycket duktig dock, han har en del munstycken också.
MP-Racing i billesholm kan vara ett annat tips
Ska man ha "andra" delar kan det vara så illa att man får beställa från USA och då tar det tid...
AndreasNo skrev:
2422095 hmm... ja såg nåt på köp o sälj ..
Ja det var nog mina med dom e SÅLDA!!!