Kedje delning Rs?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
vad är det för delning på aprilia rs125-00?
:confused:
 
philsson skrev:
vadå delar man inte kedjan på alla hojar på samma sätt?. :confused: :va


Den kan ju vara nitad och så kan det vara kedjelås.

Kan tänka mig att den är nitat på rs för den är så pass ny :va
 
flexbert skrev:
Den kan ju vara nitad och så kan det vara kedjelås.

Kan tänka mig att den är nitat på rs för den är så pass ny :va
det är ju knappast så att kedjan beror på hojen. Tvärtom.. kör du med originalkedja på en NS kanske den är lite annorlunda men en ny kedja bör väl hålla ungefär samma kvalite till alla hojar oavsätt?.
Det finns speciella verktyg för att ta bort länkar på kedjor. Någon slags avdragare. Trodde de funkade till alla kedjor.. :3freak
 
flexbert skrev:
Den kan ju vara nitad och så kan det vara kedjelås.

Kan tänka mig att den är nitat på rs för den är så pass ny :va

Verkar ju väldigt dumt att ha en nitad kedja. Menar dom att man måste köpa en ny kedja om man ska byta drev t.ex? Trodde alla kedjor hade ett kedjelås.
 
philsson skrev:
det är ju knappast så att kedjan beror på hojen. Tvärtom.. kör du med originalkedja på en NS kanske den är lite annorlunda men en ny kedja bör väl hålla ungefär samma kvalite till alla hojar oavsätt?.
Det finns speciella verktyg för att ta bort länkar på kedjor. Någon slags avdragare. Trodde de funkade till alla kedjor.. :3freak

Men när jag skrev att jag trodde den var nitad så menar jag det för att det är en (racinghoj)
Man får väl inte ha kedjelås på motorer över 125cc eller något sånt?
 
God_Of_Aprilia skrev:
Verkar ju väldigt dumt att ha en nitad kedja. Menar dom att man måste köpa en ny kedja om man ska byta drev t.ex? Trodde alla kedjor hade ett kedjelås.

Nejnej

Man köper ett litet kit med delar för att nita ihop den igen.
Om man ska ha isär den får man väl ta vinkelslipen. Finns säkert något speciellt verktyg för det också

Egentligen ska man ju byta kedja när man byter drev också för dom sliter ner varandra mycket fortare om den ena är ny och den andra använd
 
flexbert skrev:
Men när jag skrev att jag trodde den var nitad så menar jag det för att det är en (racinghoj)
Man får väl inte ha kedjelås på motorer över 125cc eller något sånt?


Aldrig hört.. kanske stämmer..
 
flexbert skrev:
Nejnej

Man köper ett litet kit med delar för att nita ihop den igen.
Om man ska ha isär den får man väl ta vinkelslipen. Finns säkert något speciellt verktyg för det också

Egentligen ska man ju byta kedja när man byter drev också för dom sliter ner varandra mycket fortare om den ena är ny och den andra använd


Ja väldigt vad alla ska tjäna pengar på allt.. Tillomed ett litet kitt för att kunna byta kedja :)
 
philsson skrev:
stämmer inte..

Det finns någon sån gräns det fick vi lära oss på körskolan. Om inte annat skulle det vara någon specialanordning som håller fast låsbrickan eller vad den heter.
 
flexbert skrev:
Det finns någon sån gräns det fick vi lära oss på körskolan. Om inte annat skulle det vara någon specialanordning som håller fast låsbrickan eller vad den heter.
det finns olicka typer av kedjelås. Nitade osv men de vanligaste är de med låsbricka och de är de även på större hojar.
 
Skulle aldrig tro att RSéns kedja är nitad.

Min gammla vet jag inte vad den hade, Ägde den inte speciellt länge.
 
tror inte att en rs skulle ha det orginal

nitad kedja är ju mycket säkrare än ett kedje lås

har varit med om 2 kedje olyckor med ena haveriet resulterade det i en snärt i huvudet... sånt får en ju att tänka på om de kanske inte vore bättre med nitad

kedje lås håller väll ganska bra men gött å få en kedja i skallen om de går i 150km/h

nitar du den får du ju slipa bort den länken för att få isär den på samma sätt man gör när man kortar av den

ska du nita den har jag vet jag bara om att man kan åka in till en verkstad med cykeln/kedjan å få den i ordning
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top