Ok, tolkar jag Er som kört lite mer rätt då att om man behöver spänna om kedjan efter ca 50-100mil vanligt gatåka så är den slut? Är det ett rimligt riktmärke? Har det så själv också på min nygamla GSX1100.. o den har inga trasslande länkar någonstans eller andra synliga fel som jag sett i vart fall, 530 kedja.
Den är inte slut men alla kedjor sträcks med tiden och i början sträcks den mer.
Det är vad jag kallar "inkörning" av drivpaketet.
När du fick 2hk mer, var det på samma bänk, samma dag och var båda kedjorna spretans? Annars är dom där 2hk du tror dig ha fått helt tagna ur luften. Ingen av oss gatåkare känner skillnad på 520 och 530, utom i plånboken, för en 530 håller mycket längre, i synnerhet på en R1'a. Och att köra av kedjan kan bli allt från att knuffa hem hojen till att man klotar ordentligt. Oftast slår man dock sönder blocket lite lagom.
Samma bänk samma temperatur med ca 1 timmes mellanrum.
EXACT samma setup. jag sitter inte och hittar på fantasisiffror. ren fakta
530 kedjan hade gått typ 100 mil och 520 hade gått 0 mil. Men hojen bänkades direkt från butik också på samma bänk.
fick 162.8 med 530 med splitterny hoj och efter 100 mil 162.8 med 530 och 164.8 med 520.
Men det är klart jag är ju "bara" en vanlig gatåkare..har inte kört hoj i 22 snart 23 år så jag vet inte vad jag pratar om.
Lever i fablernas värld.
har inte heller meckat ex antal år..glömde det..jag har ingen aning om vad jag pratar om..tar värden osv ur luften. Det roliga är att ALLA jag har rått att byta till 520 har upplevt en enorm skillnad och ett 520 drivpaket håller ca 800-1000 mil för mig och 530 drygt 1500 och jag betalar hälften för 520 mot 530.
Till och med relativt nyblivna hojåkare undrade vad jag gjort med min hoj för det blir så lätthanterlig och mer lättsvängd jämfört med deras som har orginal drivpaket.
Men det är klart..jag har inte en jävla aning om vad jag pratar om.
Jo just det..jag hade en sån där SLÖ gsxr 1000 2003..inte alls lika vass som en R1a.
Om du knappt känner nån skillnad när min nuvarande sambo som övningskör gör det..då har du inte mycket till känsla för hojen.