KBA i svenskt team?

fezt skrev:
Det enda svenska vm-supersportteam jag känner till är stiggys team.... Ska de va tre st nästa år då? eller byter Harms team kanske? :va

Skulle knappast tro att Flammini låter dem vara tre st i teamet. Det som ligger närmast tillhands är att något annat team har fått upp ögonen för Robbin Harms och erbjudit honom en plats.

Chris Ash skrev:
Skulle knappast tro att Flammini låter dem vara tre st i teamet. Det som ligger närmast tillhands är att något annat team har fått upp ögonen för Robbin Harms och erbjudit honom en plats.
Så harms ersättare skulle eventuellt bli kai-"börre" då?

Senaste racet såg jag inte hela förresten, kraschade harms igen? eller startade han inte?

fezt skrev:
Så harms ersättare skulle eventuellt bli kai-"börre" då?

Senaste racet såg jag inte hela förresten, kraschade harms igen? eller startade han inte?

Japp precis, iofs är väl inte Harms klar heller förrän han har hostat upp pengar åt Stiggy, men han lär ju ha första tjing och Flammini vill nog inte släppa honom ur serien i första taget.

Harms hade problem med skallen efter sin "landa på huvudet-vurpa". Så han stod över...tror tom han fick startförbud.

Chris Ash skrev:
Harms hade problem med skallen efter sin "landa på huvudet-vurpa". Så han stod över...tror tom han fick startförbud.
Ajaj.... ja det var verkligen en "landa på huvudet-vurpa". Fan han körde ju sååå grymt bra, j-vla pissregn..

Neutral skrev:
Kommer Folkesson inte tillbaka då?

Jag har läst i lokaltidningen, Kristianstadsbladet, att Folkesson inte kommer tillbaka pga den skada han ådrog sig under årets säsong.
Såg förresten en av hans hojar i tisdags då den stod uppställd på Konsum i Öllsjö (Kristianstad). Snygg som fan!!

Det var ju verkligen ett tråkigt slut på karriären för Folkesson, särskilt med tanke på hur bra det gått för Stiggys team. Hoppas att han läker ihop helt i alla fall och inte får några men.

Nordgren skrev:
Hoppas verkligen inte att han tar Harms plats. Harms är ju både ungre och bättre. Stiggy-teamet med Johan och Robbin skulle bli grymt nästa år.

Med samma material...nja, det tror jag, när jag ser det. Men yngre jajemensan.

Stiggy slutar elva i totalen och Harms tar sig i mål ett par gånger.... VARFÖR skulle något stort team sett Robbin men ingen ser Johan??

Hela tide, varje gång - alla är grymt impade av Robbin...

Chrille skrev:
Stiggy slutar elva i totalen och Harms tar sig i mål ett par gånger.... VARFÖR skulle något stort team sett Robbin men ingen ser Johan??

Förmodligen för att det är "tufft" att klanka ner på Johan. Han har fått så mycket skit att det fan är sanslöst.
Johan och Robbin har gjort ett fantastiskt intryck i år bägge två.
Skillnaden är väl att Robbin flashat med ett par rejäla duster i den främsta gruppen, Johan har dock varit lite bättre på att hålla sig på hjulen.
Nästa år håller sig bägge på hjulen och i täten
:tummenupp

Chrille skrev:
Båda har presterat riktigt bra i år. Att harms ses som snäppet bättre än stiggy beror nog på att han varit snäppet snabbare än stiggy hela tiden. Han har varit uppe och slagits om pallplatsen flera gånger och visas därmed mest i tv-rutan och har ett högre pr-värde än stiggy som krigar på 6-12 plats.
Harms är dessutom yngre och många ser en större utvecklingspotential i honom än den något äldre stiggy.
Att Harms sedan åkt på röven några gånger och inte kommit så bra i totalen är mindre väsentligt. Han har kapacitet att ligga i topp 3. Det har inte stiggy än så länge. Får Harms ordning på säkerheten i sin körning så den håller i mål så är han ju med och slåss om pallplats jämt.
Vill dock påpeka att stiggy har imponerat under året. :tummenupp

Strider skrev:
Kanske kan det vara så att Bölla har mer pengar att putta in än Robbin???

Kanske men tycker det verkar konstigt isåfall, dels vill nog Flammini ha Harms kvar i sin serie (dvs de kan "sponsra" in honom) och dels bör han ha lite längre tid på sig att skaffa fram deg.

Sen vet jag inte om det finns några platser i SS600 som man inte måste köpa och då verkar det märkligt om Robbin flyttar på sig. Det bör finnas andra med mer pengar som vill köpa en eventuell ledig plats i Yamaha Germany eller Winston Ten Kate.

Jag hoppas att Stigefelt ska köra med Harms nästa år också. Helt enkelt därför att jag tror att både Stiggy och Harms är snabbare än Bölla.

Strider skrev:
Kanske kan det vara så att Bölla har mer pengar att putta in än Robbin???
KB har ingen penger enda, men må skaffe frem 1 mill for å bli med i teamet. Det mest sannsynlige er vel at Harms har fått tilbud fra andre steder. Noen på det her forum burde vel vite noe? Det er vel også mulig å kjøre med 3 førere i et team.

KBA er i forhandlinger med et annet VM-team. Vet ikke hvilket, men det er ikke Stiggy.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back