Kawazaki KLX vs KLR (skillnaden är?????)

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
ATV
behöver hjälp. vad är skillnaden mellan dessa hojar?

har verkligen försökt hitta, men jag hittar inte. Inte äns Beviks MC kunde svara på frågan när jag ringde och frågade...
 
hårfin skillnad mellan klx650C och KLR, design och lite sånt bara , va jag vet.
Sen finns en KLX650R med som är mer för skog o mark.
Tunga hojar KLR tyngst av dem och mest landsvägsbetonad.
Håller med om att det är skumma modeller eftersom alla fanns samtidigt.

hittade lite kul info om klr650.
RPM Bhp Torque
3500 20.09 30.15
4000 23.32 30.62
4500 27.50 32.09
5000 31.26 32.84
5500 34.12 32.58
6000 35.98 31.49
6500 36.13 29.19
7000 36.14 27.11
7500 33.69 23.59
8000 29.63 19.45

Final Drive: #520 chain,15/43 sprockets

1/4 mile:13.9 sec.@88.3 MPH
0-60 MPH: 4.74 seconds

45-70 MPH
(3) 3.9 sec. 338 ft.
(4) 4.7 Sec. 400 ft.
(5) 5.9 sec. 506 ft.

Braking 60-0 MPH 153 ft
Engine RPM @ 60 MPH 4186

Maxium speed in gears @7500 RPM:
(1) 37
(2) 56
(3) 72
(4) 89
(5) 107

Top Gear 40-60 mph 5.1 seconds
Top Gear 60-80 mph 6.2 seconds
 
Last edited:
jo jag har fått för mig att klx väger mindre. KLR väger ju runt 180 pannor *hugah*

någon som vet vikt på KLX? letar man billig hoj för dryga 25k så är det bästa allternativet nästan.?
 
enligt spec för -03 väger en klr 186kg fulltankad.

dom äldre väger inte lika mkt kanske? tillbaka till ämnet. skillnaden? vinnaren, dvs den som kommer med svaret kan kvittera ut en alldeles ni PimPim tablettask i norrköping :D
 
På min KLX-C-93 står det att den väger 159kg..KLX-R har ingen elstart samt plasttank och alu-sving därav den lättare vikten..Kan faktiskt rekommendera KLX:en framför tex XR i samma prisklass..Mvh
 
VKR skrev:
På min KLX-C-93 står det att den väger 159kg..KLX-R har ingen elstart samt plasttank och alu-sving därav den lättare vikten..Kan faktiskt rekommendera KLX:en framför tex XR i samma prisklass..Mvh

Har du slaaaed huet eller?
XR äger ju KLXen på alla områden!
Mer pulver, mindre vikt, snyggare, Honda kvalitet framför Kawa skrammel, etc...


Eller tänkte du kanske på XR400?? ja, de är ju ganska lika... ;)
 
PutteLiten skrev:
Har du slaaaed huet eller?
XR äger ju KLXen på alla områden!
Mer pulver, mindre vikt, snyggare, Honda kvalitet framför Kawa skrammel, etc...


Eller tänkte du kanske på XR400?? ja, de är ju ganska lika... ;)
Nja,slagit i huvudet har jag inte gjort än :4skrika Polaren har en xr600-92 och jag kan ju säga att min går bättre än hans trots att han har flatside,högkomp och supertrapp på sin...Har dock supertrapp och dynojet på min..Beträffande kvalite så kan jag hålla med dig lite med tanke på att xr tål ganska mycket stryk..Men om jag skulle bli "tvungen" att välja så skulle jag ta en Klx iallafall..Men nu snackar jag ju hojar i 20-25k klassen!!Mvh
 
VKR skrev:
Nja,slagit i huvudet har jag inte gjort än :4skrika Polaren har en xr600-92 och jag kan ju säga att min går bättre än hans trots att han har flatside,högkomp och supertrapp på sin...Har dock supertrapp och dynojet på min..Beträffande kvalite så kan jag hålla med dig lite med tanke på att xr tål ganska mycket stryk..Men om jag skulle bli "tvungen" att välja så skulle jag ta en Klx iallafall..Men nu snackar jag ju hojar i 20-25k klassen!!Mvh


-92a. Aha, tänkte på lite nyare hojar. :)
Har inte kört XR av de årsmodellerna. Jag hade KX125 när jag var yngre. :yoparty
Låter som om hans XR behöver en liten motorrenovering kanske?


PS. hehe så du förstog min dialekt. :lol DS.
 
PutteLiten skrev:
-92a. Aha, tänkte på lite nyare hojar. :)
Har inte kört XR av de årsmodellerna. Jag hade KX125 när jag var yngre. :yoparty
Låter som om hans XR behöver en liten motorrenovering kanske?


PS. hehe så du förstog min dialekt. :lol DS.
Haha, är född i skåne land och uppväxt i Blekinge men är numera Stockholmare :va Men faktum är att hans xr precis som min är i toppskick..Ännu en skauning som inte inser att kawa rules :arsele
 
hmm...

jag visste inte att det fanns klx-c o klx-r
jag skillde bara på klx och klr.

klx-c och klx-r skilljer det alltså inte nån effekt?

tycker för övrigt att klx är den snyggaste offroaden i denna prisklass. sen är det väl som med alla japs bra kvalitet? eller? och inte så dyra delar.

du som hade klx, hur många kw är det i pappret? vet du om dom går att strypa? (jo visst allt går, men till en rimlig peng, dvs färdiga strypkit)
 
PutteLiten skrev:
-92a. Aha, tänkte på lite nyare hojar. :)
Har inte kört XR av de årsmodellerna. Jag hade KX125 när jag var yngre. :yoparty
Låter som om hans XR behöver en liten motorrenovering kanske?


PS. hehe så du förstog min dialekt. :lol DS.
XR600 är likvärdig i ren motoreffekt hela sin livslängd.
 
Silwer skrev:
XR600 är likvärdig i ren motoreffekt hela sin livslängd.


Ingen motor är oförändrad i hela sin livslängd.
Inte en en Honda. :)

Slitage försämrar en motor.
 
nej ,men den ökade inte effekten under livslängden.
du fattar vad jag menar, dert uppgavs 46hk hela tiden
den kickar dessutom ass med en klxC var som helst utom möjligen på asfalt.
 
Aha, nu fattar jag Silwer.
Lite trött i dag. :hihi

Japps, håller med på det sista. :)
 
fredrik_wt skrev:
hmm...

jag visste inte att det fanns klx-c o klx-r
jag skillde bara på klx och klr.

klx-c och klx-r skilljer det alltså inte nån effekt?

tycker för övrigt att klx är den snyggaste offroaden i denna prisklass. sen är det väl som med alla japs bra kvalitet? eller? och inte så dyra delar.

du som hade klx, hur många kw är det i pappret? vet du om dom går att strypa? (jo visst allt går, men till en rimlig peng, dvs färdiga strypkit)
Klx:en har ju elstart,45hk samt är vattenkyld..På KLX-R är det kick samt ett par kusar extra..Det beror ju på lite vad man ska ha hojen till..Men om du ska hojen till landsväg/lite roligt på grusväg/grustag så är ju KLX-C maskinen du ska ha..
 
Jag har en KLXC-1 alltså första produktionsåret, dvs 1993.

Jag kan ALLT som finns att kunna om min älskling. Fråga vad du vill.

Men jag ska faktiskt sälja den till våren, för jag ska införskaffa en husabergare (är det tänkt iallafall;)).

Kvalitén är mins lika bra som xr´en... Och enligt mig piskar KLX´en XR´en långa vägar med motorn och designen, usd gaffel :arsele , vattenkylning :arsele . Sen kanske xren är lättare byggd osv, men jag har lättat min klx kanske 15-20 kg. Så den är inte allt för tung längre, även om jag hellre skulle ha alusving och plasttank på´n... Men massa godis sitter monterat oxå... :yoparty

Lite bilder:

Så här såg den ut innan jag gick lös med vinkelkap och blästerpistolen!! :yoparty
attachment.php


Här är ramen tillbaks från pulverlackeraren.
attachment.php


Här är den på väg att bli ihopsatt.
attachment.php


Det färdiga resultatet...
attachment.php



Annars var planerna att fixa motardhjul till den, kommer nog inte orka göra det själv, men kommer slänga med en fälg till fram...

Men gå på känslan, köp det som faller dig in... Lyssna på ditt hjärta... :kär :D


/Zana

(Jag begär 25k :) )
 
Last edited:
De är mycket fina synd att de bara såldes under så kort tid i Sverige.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top