Kawasakis hastighetsbegränsare.

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Jag har inte lyckats hitta någon tråd om detta så jag ställer frågan själv.

Finns det liknande TRE-mod, alltså borttagning av toppfartsspärren, till Kawasakis? främst då till ZX12:an.

Har jag rätt för mig att årsmodell -00 slapp denna "bestraffning"? Har för mig att jag läst det någonstans.

Är hojen verkligen spärrad vid 299? E det inte bara mätaren som stannar där?

heliac skrev:
Är hojen verkligen spärrad vid 299? E det inte bara mätaren som stannar där?

Jag är inte riktigt säker. Det är bara något jag läst i "Bike-katalogen", sen om det är sant vet jag inte. Har fått intrycket här på forumet att informationen i den tidningen inte riktigt är att lita på.

Där står det att 00-orna hade hastighetsmätare graderad till 350, men året efter hade tillverkarna bestämt sig för att deras cyklar inte skulle gå snabbare än 299. Vilket jag tolkar som att den är strypt på något sätt.

Jag har även läst andra utländska tidningar där jag inte hittat något nyare test där ZX12:an kommit över 300 gränsen.

Mätartavlan ändrades, den är väl analog?

Även jag har läst om hayabusor o zx12or som påstås varit elektroniskt strypta, jag har inte fått det bekräftat i fall det bara rör sig om vissa marknader.

Kwaken gör väl inte ens 299 så problemet är väl löst? Förmodligen funkar det som på Suzuki, mätaren når 299 och hojern fortsätter öka. Hur fort det igentligen går är ju en annan femma, mindre än 299 iallafall.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Kwaken gör väl inte ens 299 så problemet är väl löst? Förmodligen funkar det som på Suzuki, mätaren når 299 och hojern fortsätter öka. Hur fort det igentligen går är ju en annan femma, mindre än 299 iallafall.

Ärlig fart vet jag inte..men jag har då 330 haft på nålen med en 12:a :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...