Kawasaki Zx 6 R 2005

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har varit på den lokala Kawasaki handlaren och kollat på den nya Zx 6'an, dom skulle rakna på pris på den om jag byter in min nuvarande Zx 6. Ni som provat/ager en gillar ni dom?...Dom ar iaf hemskt snygga...... :tungan

Arctic#1 skrev:
Har varit på den lokala Kawasaki handlaren och kollat på den nya Zx 6'an, dom skulle rakna på pris på den om jag byter in min nuvarande Zx 6. Ni som provat/ager en gillar ni dom?...Dom ar iaf hemskt snygga...... :tungan

du menar den med 636cc ?

/Nicholas

har provat den. tykcte den var jäkligt smidig! dock sämre vrid än alla andra 600cc jag provat. Men fin fint går den på höga varv!

Tyckte inte den var snygg i början. Nu är den UYYber :tummenupp

Jag tycker den ar den i sarklass snyggaste hojen på marknaden i dag....*suck* måste bara kolla finanserna efter jag får reda på hur stor mellan skillnaden blir...dock såg jag at en dubbel bubbel måste monteras for at se instrumenterna+at jag inte helt vet om jag tycker at instrumenter ala data spel ar snyggt.....

Arctic#1 skrev:
Jag tycker den ar den i sarklass snyggaste hojen på marknaden i dag....*suck* måste bara kolla finanserna efter jag får reda på hur stor mellan skillnaden blir...dock såg jag at en dubbel bubbel måste monteras for at se instrumenterna+at jag inte helt vet om jag tycker at instrumenter ala data spel ar snyggt.....

Har nu hørt at dom slapper dom for 117000 kronor vilket ar mycket billigt i Norge, men jag har ej fått det bekraftat eftersom jag inte har fått nogon mail från firman annu ( en tjej jag kjanner har forhandlat pris dar i dag)

Har en zx6a 05a och kan bara konstatera att det är en mycket rolig hoj!! Klart man får varva den lite innan det tar fart, men så är det ju på alla 6or. Tycker helt klart att du ska ha en sån!! En grön, går snabbast och är snyggast! ;)

/I

Arctic#1 skrev:

Jag har köpt en sån, titaniumfärg såklart.
Jämfört med mina tidigare hojar (02 CBR600F, 03 R1), tycker jag den är smidigare än båda, den svängar underbart, helt enkelt. Om det är mer eller mindre vrid under 8000 RPM än CBR:an vet jag inte, men när du kör mellan 8000 og 15500 RPM är det aldrig tråkigt.

Om du inte tycker CBR600RR är den snyggaste hojen i världen (va fan har hänt med dom nya färgerna? :zpy), är den bäst i 600cc klassan, tycker jag.

(Vet inte om CBR600RR är bättre på något vis, men dom verkar ganska like - GSX-R og R6 ser gammal ut, tycker jag, ville inte köpa en hoj som kommer få en rejäl uppdatering snart, och ser gammal ut om jag vill sälja näste vår)

Har ej fått nogot pris på mellanskillnaden annu så dom har tappat mitt tel nummer eller så tror dom inte jag kommer kjøpa nogon hoj....

117? I Norge? Då är det nog "laveffekt" va? Kawahandlaren i Krs har sålt runt 5 st, alla som "laveffekt" för ca 115', och strypningen åker ut direkt efter leverans. Vet inte om jag tycker att det är så jättesmart, men skit samma.

Har provkört en också. Fin hoj, men fick inget akut ha-begär efter provturen. Jag hade förväntat mig mer av den, baserat på vad man har hört, men det ska vara sagt att jag inte fick möjlighet att pressa den så mycket som jag hade önskat, pga trafik.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT