Kawasaki ZX-25R, liten radfyra

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Snubblade över att Kawasaki har gjort en liten sportig radfyra, tyvärr verkar den ämnad för Indonesien. Kanske avgraskrav som hindrar? Hade så mycket hellre sett små sportiga radfyror som A2 än alla dessa parallelltwins.

Edit: Hittade att det fanns en gammal tråd.

1669034619708.png

Känns som att motorn kommer att explodera när som helst. Men jag håller med om att dessa småhojar är rätt coola och jag hade gärna haft en.

11000 rippems vid motorvägsfart, det känns ju inte som att man kör så mycket för fort med en sån hoj i alla fall....

Last edited:
Någon på Ansiktsboken sade att DK Motorcycles i Newcastles hade 2 st inne nyligen så dom kanske tar hem och kan vara ett enklare alternativ för att få en till Sverige. Om det nu inte finns någon i Sverige som sysslar med import.

När man har legat mot varvstopp 5 minuter på motorvägen och civilpolisbilen bakom växlar NER för att köra om....

• Haha
Reaktioner: IQ
Ja, jag gillar ju sma lätta motorcyklar och är inte kubikfixerad.

Dessutom kunde det ju kanske bli kul turbohojar för dom som är så lagda...
Man borde väl kunna plocka ut bortåt dubbla effekten om man inte har något emot en halveringstid som påminner om isbitar i groggen

Känns som att motorn kommer att explodera när som helst. Men jag håller med om att dessa småhojar är rätt coola och jag hade gärna haft en.
Dom är bara roliga o köpa, sen är det inget kul.

Alla vet att en R4 på 600 är lite rejsig om dem får varv men är klen.

Dessa är som en trimmad moppe ala DT50 med 5.5 hästars cylle , rödsträck för o ens hänga med trafik - inget kul alls

Poppis i asien o så

Inte här

Borde man inte kunna varva ett par-tre tusen rpm till?
Jo, med tanke på att det gick att varva mer för 30 år sedan borde det gå fint nu.
Är väl kostnadsbesparing, livslängd eller att den ska matcha A2 (35kW) spec.

Du gjorde mig nyfiken, när det dyker upp bänkkurvor på denna ska jag ta mig en titt på vad 3000rpm kan göra, även om effekten inte får öka.

Värmeutvecklingen i den motorn?
Svårt att tänka mig att den blir särskilt extrem med tanke på den relativt låga effekten.

Dom är bara roliga o köpa, sen är det inget kul.

Alla vet att en R4 på 600 är lite rejsig om dem får varv men är klen.

Dessa är som en trimmad moppe ala DT50 med 5.5 hästars cylle , rödsträck för o ens hänga med trafik - inget kul alls
Om man jämför med andra A2-hojar som har ungefär samma effekt, så hade jag mycket hellre haft denna för ljudet och motorkaraktären.

Jo, med tanke på att det gick att varva mer för 30 år sedan borde det gå fint nu.
Är väl kostnadsbesparing, livslängd eller att den ska matcha A2 (35kW) spec.

Du gjorde mig nyfiken, när det dyker upp bänkkurvor på denna ska jag ta mig en titt på vad 3000rpm kan göra, även om effekten inte får öka.

Svårt att tänka mig att den blir särskilt extrem med tanke på den relativt låga effekten.

Om man jämför med andra A2-hojar som har ungefär samma effekt, så hade jag mycket hellre haft denna för ljudet och motorkaraktären.
Finns ju 400cc hojar så du slipper ligga på rödsträck vid tomgång.

Är ju iaf nått

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...