Kawasaki Z100 j bluddrar vid 6000 rpm

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Hej på er all teknik å skruvar nissar.

Jag har jobbat med förgasarna ett bra tag nu, men hittar inte problemet.

Så här är det:
cykeln är en lite ombyggd Z 1000 j från 81.
det sitter 4-1 och öppna filter på den, därför har jag testat allehanda huvudmunstycken och laborerat med nålarna. Nu ser stiften vackert ljusbruna ut " äntligen", men den smäller vid gasavslag fortfarande. jag upplever den som slö, känns som att köra en z 650 :va
när man smäller på full gasrulle så bluddrar den och liksom "dör" vid 6000 rpm på varje växel.
Frågan är vad som är problemet
Nu är den bestyckad med huvudmunstycke 128 och nålen i 2:e hacket uppifrån.

Jag blir liksom helt arg på detta.

lågiskt är ju att den får för mycket soppa vid fullgas om den bluddrar, pruttar, missar å "dör" men då borde rimligen stiften bli svarta :huvet

Så snälla kasta in några tänkvärda tips och ideer för jag är helt tom på ideer nu !

Backa till original och börja om. Öka munstycke 10% och höj nålen ett hack från det till att börja med.

Last edited:
Skrev en kommentar i din byggtråd om det igår. Jag tippar på luftfiltrena.

jag ska prova originalburken och "125" munstycken, sedan får vi se om det hjälper.
Sägs att filtren är boven i dramat pga en "läpp" i filtret. börjar faktiskt luta åt emulsionsrören, kan vara helt slut.

jiiiiihaaaaaaaa !

problem is solved :tummenupp:banana:yoparty

Det där förslaget om LUFTFILTER problem... japp så e re :banana
Jag laddade på för å dra till favorit affären MC-companiet i Väring, kommer ut på moholmsrakan å laddar fullt 6000 rpm bludder prutt spott skrammel å rätt va de va så sparka det till å moppen ladda i väg mot 9000 rpm.
Jag slog på hejdaren allt vad skivor och ok klarade av. till min fasa/förtjusning såg jag att mina filter ramlat av, för en gångskull så hjälpte mig min förvirring och tanklöshet och i bland dumhet så himla mycket. Jag pillade med förgasarna i går kväll och bytte munstycken, i virrvarret och sena natten så glömde jag skruva fast filtren. Det visade sig vara som tidigare påpekats att själva gummi fästet som var boven, inner diametern på den var typ 38 mm. Klart ett strypnings problem :huvet
Nu bliré nya filter så ska re´nog bli åka av :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...