jånas
Ny medlem
- Gick med
- 19 Jul 2011
- Hoj
- Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Hej på er all teknik å skruvar nissar.
Jag har jobbat med förgasarna ett bra tag nu, men hittar inte problemet.
Så här är det:
cykeln är en lite ombyggd Z 1000 j från 81.
det sitter 4-1 och öppna filter på den, därför har jag testat allehanda huvudmunstycken och laborerat med nålarna. Nu ser stiften vackert ljusbruna ut " äntligen", men den smäller vid gasavslag fortfarande. jag upplever den som slö, känns som att köra en z 650
när man smäller på full gasrulle så bluddrar den och liksom "dör" vid 6000 rpm på varje växel.
Frågan är vad som är problemet
Nu är den bestyckad med huvudmunstycke 128 och nålen i 2:e hacket uppifrån.
Jag blir liksom helt arg på detta.
lågiskt är ju att den får för mycket soppa vid fullgas om den bluddrar, pruttar, missar å "dör" men då borde rimligen stiften bli svarta
Så snälla kasta in några tänkvärda tips och ideer för jag är helt tom på ideer nu !
Jag har jobbat med förgasarna ett bra tag nu, men hittar inte problemet.
Så här är det:
cykeln är en lite ombyggd Z 1000 j från 81.
det sitter 4-1 och öppna filter på den, därför har jag testat allehanda huvudmunstycken och laborerat med nålarna. Nu ser stiften vackert ljusbruna ut " äntligen", men den smäller vid gasavslag fortfarande. jag upplever den som slö, känns som att köra en z 650

när man smäller på full gasrulle så bluddrar den och liksom "dör" vid 6000 rpm på varje växel.
Frågan är vad som är problemet
Nu är den bestyckad med huvudmunstycke 128 och nålen i 2:e hacket uppifrån.
Jag blir liksom helt arg på detta.
lågiskt är ju att den får för mycket soppa vid fullgas om den bluddrar, pruttar, missar å "dör" men då borde rimligen stiften bli svarta

Så snälla kasta in några tänkvärda tips och ideer för jag är helt tom på ideer nu !