Kawasaki VN800 modifiering

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Då var det dags för nytt projekt. Sålde min XS650 (med förtjänst!) och har skaffat mig en VN800, som hör och häpna inte ska bli en bobber. Däremot skall den lackas och stukas om en del.
Återkommer med uppdateringar så snart jag har jobbat och tagit bilder.

Någon som har erfarenhet av hojen för övrigt? Den känns lite klonkig i växlarna, men det kanske är ett vanligt personlighetsdrag hos hojen?

Närmast i förändring är som sagt lack - mörkt kopparbrun typ
Dragbarstyre
Upprensning av chrome
Minimala blinkers
Fastback sadel
Lite lindning av avgaset

På sikt hypercharger och jetning

Letar förresten efter en bakskärm från en VN800 Classic. Tips mottages tacksamt!

IMG_1575.jpg

tank.jpg

Lack påbörjad -lite apelsinskal skall slipas ned
Fick tag på en bakskärm till en VN800 Classic, utan ankstjärten, som skall på istället.
Sadel är hos sadelmakaren http://www.onestopshop.nu/ kommer stukas och kläs om
Dragbarstyre på och ett par old school handtag är på plats.
Gaffeln är rensad från extraljus
Inväntar blinkers, nya speglar och ny baklykta

Mer bilder efter helgen

Jepp visst är det så, kan vara snyggt med ankstjärten, men då får den vara riktigt låg.
Bilder kommer så snart skärmen kommit på posten och jag lackat den. Sen får man hoppas på en torr höst så man får köra lite också

Har köpt liknande fast från Kina :) Fick bakskärmen igår, har påbörjat nedslipning och spackling. Slänger upp bilder så snart det börjar likna något. Väntar med stor spänning på att sadeln skall bli klar i slutet av veckan.

Målat och lackat lite igen, apelsinskal såklart så det är till att slipa och polera igen :)
Sen får det fan vara bra, vill ju ut och köra lite innan snön kommer. Sparar pengar och lämnar in allt på lack till våren istället. Viljan finns där men inte alltid förutsättningar, tålamod och kunskap.

lack.jpg

bara sadel och speglar kvar

bild.jpg

kommer förhoppningsvis imorgon. Sen blir det proffslack till våren istället

Shout out!

Måste bara dela med mig av min sadel, gjord av onestopshop.nu i Partille - Göteborg.
Blev supernöjd och riktigt imponerad. Speciellt efter som jag till stor del gjorde sadeln till min förra hoj själv. Denna sadel är alltså originalstommen som är skuren till annan form och som synes omklädd med den äran. Rekommenderar Gunnar på Onestop varmt - supertrevlig och en riktig konstnär.:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

sadeln_120913.jpg

2500:-, lätt värt det jämfört med dels vad en ny från Mustang kostar och jobbet kostnaden för att göra ett halvtaskigt jobb själv :)

Snygg! Har självklart vart inne på bobbertankar, men jag vill kunna ha sällskap på hojen också, så det får vänta tills man hittar lite pengar och en XS650 eller en gammal Sportster tror jag :)

progress_120913.jpg
Får räcka för säsongen, nu ska jag köra lite också.

Uppdatering för säsongen

Den bidde svart istället, och proffslackad - blev rätt mycket bättre :)
Väntar på lite PlastiDip så ska gaffelbenen bli svarta också.
Vanan trogen blir man ju sugen på ny hoj - någon som vill byta mot en Yamaha Bulldog? :)

130427-1.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...