Kawasaki Versys - tips?

Scarlett

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Stuvsta, Huddinge
Hoj
2009, Ducati Monster 696+
Har just kommit fram till att jag är sugen på Versysen för längre turer på två.
Tips på vad man ska tänka på vid köp?
 
Ingen aning, men jag provkörde en för en tid sen. Trevlig hoj med bekväm körställning som går förvånansvärt bra på grus trots sin landsvägsframtoning.
Dessutom är den lätt att få upp på slangen om man har såna böjelser ;)
 
Tjena Scarlett,

Jag har en 650 från -08, har sen förra våren gjort närmare 2000 mil på min. Jag tycker det är en riktigt bra hoj som funkar för nästan allt. Jag är 194 cm så jag fick göra en höjning till min vindruta med två plattjärn så nu har jag ett bra vindskydd, sen satte jag på handskydd och värmehandtag för lite bättre värme om tassarna, därefter monterade jag ett cigguttag och en braket för att hålla fast telefonen. Vips har du en hoj som fungerar för lite touring också. Slänger du på ett par TKC80 så har du en hyfsad grushoj. Angående modellspecifika problem tror jag att de är relativt få, det jag haft är en plastkåpa över hastighetsmätaren som skramlat lite, åtgärdades med en liten gummibit, tog ungefär 3,5 minuter att fixa sen har jag inte haft andra problem. Mycket vettig hoj för pengarna. Vad som kan vara problem är att det inte direkt är något effektmonster, jag lovar dock att mycket går att ta igen i just kurvorna där den är riktigt härlig.
Har du frågor är du mer än välkommen att ställa dem.

PS: Behöver du en sänksats har jag en oanvänd liggandes som är till salu för en vettig peng.
 
Last edited:
Jag hade en Ducati Monster 1100 innan jag byte till Versys 1000. Det är ett byte jag inte rekommenderar.

Det är så mycket bättre kvalité och körglädje i en Ducati. Men du får mycket touringhoj för pengarna om man kan leva med de små sakerna och touring klarar den.
 
Jag hade en Ducati Monster 1100 innan jag byte till Versys 1000. Det är ett byte jag inte rekommenderar.

Det är så mycket bättre kvalité och körglädje i en Ducati. Men du får mycket touringhoj för pengarna om man kan leva med de små sakerna och touring klarar den.

Jo det är ju sant Gamebox, en Ducati är ju en Ducati och en Kawasaki är en Kawasaki, olika världar på ett sätt som kanske skulle kunna beskrivas som Toyota vs Alfa Romeo? Pengamässigt tror jag att man får en hel del mer hoj för 30'-40' om man kollar på japanarna. Vet inte om du håller med, jag går enbart på fördomar här så rätta mig gärna om du tycker att jag är ute och seglar. Japanesaren är en bra, billig och "vettig" brukshoj medans italienarna bygger mer passionerade hojar till ett något högre pris.

Jag tror i och för sig att man skall välja hoj med hjärtat och inte hjärnan, fuck, nu måste jag ut och kolla lite på blocket.
 
Jo det är ju sant Gamebox, en Ducati är ju en Ducati och en Kawasaki är en Kawasaki, olika världar på ett sätt som kanske skulle kunna beskrivas som Toyota vs Alfa Romeo? Pengamässigt tror jag att man får en hel del mer hoj för 30'-40' om man kollar på japanarna. Vet inte om du håller med, jag går enbart på fördomar här så rätta mig gärna om du tycker att jag är ute och seglar. Japanesaren är en bra, billig och "vettig" brukshoj medans italienarna bygger mer passionerade hojar till ett något högre pris.

Jag tror i och för sig att man skall välja hoj med hjärtat och inte hjärnan, fuck, nu måste jag ut och kolla lite på blocket.


Helt rätt. Man får så mycket mer med japanarna. Synd att plånboken får styra ibland.
 
Vill byta tank till den nyare större varianten. Är det någon som vet om en tank till salu så hör av er.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top