kawasaki, nåt att ha???

ns-lasse

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
2012 ktm 990 adventure r
Funderar på att köpa en cross
någon som har erfarenhet av kawasaki ?????
tänkte mig såifall kx250f 05 eller 06
kollat lite på blocket, dom verkar vara lite billigare än honda,ktm,yamaha

KXF -05 är en av de sämre i den klassen det året, -06:an däremot är en ny hoj och har vunnit alla tester jag läst (inte så värst många i och för sig).

Neutral skrev:
2641841 KXF -05 är en av de sämre i den klassen det året, -06:an däremot är en ny hoj och har vunnit alla tester jag läst (inte så värst många i och för sig).

Sämre i klassen? Är det såpass dåligt att en "vanlig människa" (läs, en som inte tävlar utan bara nöjjeskör) märker någon skillnad. Eller gör sig skillnaden mellan de bättre och sämre i klassen endast påmind i SM-finalen?

bigmajk skrev:
2642724 Sämre i klassen? Är det såpass dåligt att en "vanlig människa" (läs, en som inte tävlar utan bara nöjjeskör) märker någon skillnad. Eller gör sig skillnaden mellan de bättre och sämre i klassen endast påmind i SM-finalen?
Jag refererar bara testerna, själv är jag glad amatör som förmodligen inte märker någon skillnad. Dock finns det ju ingen anledning att köpa "sämst" om det kostar lika mycket som "bäst", varför vara slagen på startlinjen liksom? :D Skämt åsido, de (RMZ/KXF var samma 04/05, RMZ även 06) var kända för att överhetta p g a dålig kylarkapacitet och en dum teknisk lösning gjorde att man var tvungen att dränera kylarvätskan vid oljebyte. Det kan ju irritera även en amatöråkare.

Neutral skrev:
2642738 (RMZ/KXF var samma 04/05, RMZ även 06) var kända för att överhetta p g a dålig kylarkapacitet och en dum teknisk lösning gjorde att man var tvungen att dränera kylarvätskan vid oljebyte. Det kan ju irritera även en amatöråkare.
Det är bara -04 som hade den korkade lösningen utan separat lock till oljefiltret.Antagligen bytt på dom flesta vid det här laget.Kylningen är inget större problem med rätt bestyckning heller.

Bara du inte köper en -04a KXF/RMZ! Dom har problem med överhettning, folk bytte till större kylare, bättre vattenpump och fetade på brännsleblandningen på dom. Och det vete sjutton om ens det hjälpte för dom är som du ser iskalla på begmarknaden.
Pålitligast är YZF, men -06 YZF250 hade problem med ventilerna så försäkra dig om att dessa är bytta om du köper en sådan. Det gjordes som garantirep så det ska vara gjort på alla...

Busaberg skrev:
2642748 Det är bara -04 som hade den korkade lösningen utan separat lock till oljefiltret.Antagligen bytt på dom flesta vid det här laget.Kylningen är inget större problem med rätt bestyckning heller.
Ok, de fixade locket till -05 alltså. :tummenupp

Motocross Action skrev "if you looked at it wrong it boiled over". :rofl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma