kawasaki engine swap

prankster_76

Den som väntar....
Gick med
19 Jul 2006
Hoj
Såld...
Hej på er!
Funderar på att locka ur lite mer effekt från min kle, Att ta en gpz 500 motor och köpa ett slip-on ger ju direkt ca 10 hk mer men jag är ute efter mer än så. Finns det någon här som vet om det går att nyttja andra kawaski modeller med parallell twin utan allt för stora modifieringar. Finns det bigbore satser aller annat som passar gpz, kle eller er-5 motorn? Inte hittat mycket när jag sökt så snälla mekgudar jag vill ha tips för meeeeer efffekt. Varför inte en r1 på en gång kanske ni undrar? Näää tänk vad kul det är att vara annorlunda... Ha det!/d:yoparty

turbo är dit svar :yoparty

ozeo skrev:
2505420 turbo är dit svar :yoparty
Såg ditt inlägg på turboforumet ang. konverting av dr:en ozeo. Visst självklart hade vart skoj men frågan är om min kompetens räcker för att ro det projektet iland. Visst det går ju att läsa sig till det mesta men men... Det är ju helt klart billiga hästar att bygga turbo men hur håller det och hur går det att besikta?

prankster_76 skrev:
2505529 Såg ditt inlägg på turboforumet ang. konverting av dr:en ozeo. Visst självklart hade vart skoj men frågan är om min kompetens räcker för att ro det projektet iland. Visst det går ju att läsa sig till det mesta men men... Det är ju helt klart billiga hästar att bygga turbo men hur håller det och hur går det att besikta?

håller..tja ladda inte för mycket så.
bes..ne inte med den..30 min jobb innan varje bes typ.
jag vet inte alls hur de funkar men känner lite folk som kan..
prova..gör så mycket som möjligt själv..
hur mycke kan de kosta..måste ju drälla av små aggregat :va

Mmm turbo är klart intressant, billiga hästar och en unikstämpel som heter duga. Frågan är bara om det inte är enklare att slänga dit en motor från någon annan kawa släkting. Nåja vi får se, under vintern ska de mekas i alla fall.

prankster_76 skrev:
2506036 Mmm turbo är klart intressant, billiga hästar och en unikstämpel som heter duga. Frågan är bara om det inte är enklare att slänga dit en motor från någon annan kawa släkting. Nåja vi får se, under vintern ska de mekas i alla fall.
ja de e ju i princip en halv gpz 900..
men den motorn lär ju inte sticka ut lite :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey