Kawa ZZR1400 Turbo??

snurre75

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Ort
Älvsbyn
Hoj
ZZR1400 Turbo -06 338hk/305nm
Kawa ZZR1400 Turbo.. Äntligen bänkad och klar...

Finns det någon här som vet av en zzr1400 turbo i det här landet?

Väntar ivrigt på min som ska vara klar inom en snar framtid:tummenupp

Tog lite bilder idag (16/5) på hur det går.
Ser riktigt bra ut.
 

Bifogat

  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    67.9 KB · Visningar: 611
Last edited:
Kawa ZZR1400 Turbo

Finns det någon här som vet av en zzr1400 turbo i det här landet?

Väntar ivrigt på min som ska vara klar inom en snar framtid:tummenupp

Tog lite bilder idag (16/5) på hur det går.
Ser riktigt bra ut.
Börjar med att visa en bild

Mc-expres bygger en till Jonas sundström i Älvsbyn.
Han ska köra den i super gas bike klassen "dragracing" i sommar.
 
Mc-expres bygger en till Jonas sundström i Älvsbyn.
Han ska köra den i super gas bike klassen "dragracing" i sommar.

Och det råkade ju vara jag:)
Verkar inte vara många med 1400 turbo. Inte än iaf.

Hur gick det med din gaffel? Hittat någon lösning?

Här är placering av oljekylare.
 

Bifogat

  • Bild 008.jpg
    Bild 008.jpg
    87.5 KB · Visningar: 244
Last edited:
Och det råkade ju vara jag:)
Verkar inte vara många med 1400 turbo. Inte än iaf.

Hur gick det med din gaffel? Hittat någon lösning?

Här är placering av oljekylare.

Ja det verkar som att det inte finns någon annan i det här landet?
Taskigt med gensvar.. Men det är ju kul att få vara ensam om något en stund:)
 
Jag vill se fler bilder! :) Även bilder på plenum/ram. Är ju lite jobb med plenumet på en sådan där pga integrerad luftburk i ramen... Sean på Big CC Racing i england har nog precis fått snurr på hans första överladdade ZZR1400. Kom väldigt långt på originalspridarna, siffrorna kommer jag tyvärr inte ihåg, men de ska jag nog kunna hitta någonstans. Så bilder önskas! :) När blir den klar?
 
Jag vill se fler bilder! :) Även bilder på plenum/ram. Är ju lite jobb med plenumet på en sådan där pga integrerad luftburk i ramen... Sean på Big CC Racing i england har nog precis fått snurr på hans första överladdade ZZR1400. Kom väldigt långt på originalspridarna, siffrorna kommer jag tyvärr inte ihåg, men de ska jag nog kunna hitta någonstans. Så bilder önskas! :) När blir den klar?

Ska försöka få ut mer bilder.
Men på just den färdiga luftburken får vänta lite då det är det som är kvar innan det ska startas på onsdag om inget oväntat händer såklart.
Ska byggas en brygga med extra spridare i ramen som styrs av en dosa utvecklad av mcxpress själva.
Ska dit igen på måndag och se hur långt dom hunnit och ta nya bilder.
Sen ska jag nog kunna köra i slutet på veckan.. hoppas jag
 
Ska försöka få ut mer bilder.
Men på just den färdiga luftburken får vänta lite då det är det som är kvar innan det ska startas på onsdag om inget oväntat händer såklart.
Ska byggas en brygga med extra spridare i ramen som styrs av en dosa utvecklad av mcxpress själva.
Ska dit igen på måndag och se hur långt dom hunnit och ta nya bilder.
Sen ska jag nog kunna köra i slutet på veckan.. hoppas jag

Haha fan vad kul att det börjar ta sig! Vad är det man brukar säga?
Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge :D
 
Haha fan vad kul att det börjar ta sig! Vad är det man brukar säga?
Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge :D

haha..
ja det är väl så dom säger:)
Men nog fan har jag fått vänta...

vi drar väl ut och tar en turbo sväng nån dag efter jobbet kanske?

Verkar som muzzy har tagit fram ett kit till zzr1400!

http://muzzys.com/ZX14/ZX14Turbo/index.html

mm, har sett det där..
Men det är väl liknande som MrTurbo i usa som har en liknande kit.
Utan intercooler och taskig laddning. Tror inte dom tar ut så mycket effekt.
Fast jag vet ju inte säkert.
 
Last edited:
Jag vill se fler bilder! :) Även bilder på plenum/ram. Är ju lite jobb med plenumet på en sådan där pga integrerad luftburk i ramen... Sean på Big CC Racing i england har nog precis fått snurr på hans första överladdade ZZR1400. Kom väldigt långt på originalspridarna, siffrorna kommer jag tyvärr inte ihåg, men de ska jag nog kunna hitta någonstans. Så bilder önskas! :) När blir den klar?

Här kommer det nån bild till.
Ramen som blev luftburk.
Så skymtas extra sprutet liggandes ovanför trattarna.
 

Bifogat

  • 20070521018.jpg
    20070521018.jpg
    65.3 KB · Visningar: 263
  • 20070523019.jpg
    20070523019.jpg
    93.9 KB · Visningar: 352
  • 20070523020.jpg
    20070523020.jpg
    59.4 KB · Visningar: 261
Här kommer det nån bild till.
Ramen som blev luftburk.
Så skymtas extra sprutet liggandes ovanför trattarna.

Snyggt! Lite mer jobb än att bygga ett plenum till min 1100R :näsblod Vad blev det för volym i plenumet? Misstänker att volymen i original luftburk är lite stor, är det väggar isvetsade eller det går ändå?
 
Snyggt! Lite mer jobb än att bygga ett plenum till min 1100R :näsblod Vad blev det för volym i plenumet? Misstänker att volymen i original luftburk är lite stor, är det väggar isvetsade eller det går ändå?

Ja det är snyggt och bra gjort.
Volymen vet jag faktiskt inte. Det är precis som original iaf. Inga väggar har sats dit.

Och nu idag har jag varit där då dom bänkat hojen.
Om jag inte minns galet då jag inte tog någon utskrift så var det 340hk på bakhjulet vid 0,95 i laddning. Väldigt fin kurva iaf.
Ska börja köra så och se hur den går.
Gissar att jag inte klagar imorn när jag hämtar ut den:D
 
Ja det är snyggt och bra gjort.
Volymen vet jag faktiskt inte. Det är precis som original iaf. Inga väggar har sats dit.

Och nu idag har jag varit där då dom bänkat hojen.
Om jag inte minns galet då jag inte tog någon utskrift så var det 340hk på bakhjulet vid 0,95 i laddning. Väldigt fin kurva iaf.
Ska börja köra så och se hur den går.
Gissar att jag inte klagar imorn när jag hämtar ut den:D


Satan i gatan vad kul :tummenupp
 
Ja det är snyggt och bra gjort.
Volymen vet jag faktiskt inte. Det är precis som original iaf. Inga väggar har sats dit.

Och nu idag har jag varit där då dom bänkat hojen.
Om jag inte minns galet då jag inte tog någon utskrift så var det 340hk på bakhjulet vid 0,95 i laddning. Väldigt fin kurva iaf.
Ska börja köra så och se hur den går.
Gissar att jag inte klagar imorn när jag hämtar ut den:D

Nähä, där ser man. Men Mc-Xpress har nog koll på det där med plenumet iallafall :)
340 på hjulet räcker ju en bra bit :) Gratulerar! Dubbelt upp mot original, så jag tror inte att du blir besviken! Annars är det ju bara att öka trycket om resten av grejorna hänger med :)
 
Ja det är snyggt och bra gjort.
Volymen vet jag faktiskt inte. Det är precis som original iaf. Inga väggar har sats dit.

Och nu idag har jag varit där då dom bänkat hojen.
Om jag inte minns galet då jag inte tog någon utskrift så var det 340hk på bakhjulet vid 0,95 i laddning. Väldigt fin kurva iaf.
Ska börja köra så och se hur den går.
Gissar att jag inte klagar imorn när jag hämtar ut den:D

Men vafan, kunde du inte ha väntat tills nästa vecka iaf :mad: Då har jag nämligen praktik där :tungan
 
Är den byggd med tanke på strippen eller kan den användas som vanligt till jobbet?
 
Satan i gatan vad kul :tummenupp

Ja så nu jävlar kan jag hänga med på kvällarna:)
Är du ute och kör på lördag gissar jag att hojen står på jobbet.
Du vet ju var det ligger om du vill kika:)

Är den byggd med tanke på strippen eller kan den användas som vanligt till jobbet?

Den är byggt för båda delarna.
Till och från jobbet och även alla tävlingar jag hinner med i sommar.
Nackdelen är att jag inte kan sänka den fram nämnvärt då laddkylaren är något ivägen. Men jag föredrar att ha den kvar:)
Ska dit en sving som går att justera 6".
Har en exra fälg med slicks som jag kastar på när det är tävling.
Sen får det vara som den är..
Måste börja någonstans. knappast någon som vet hur dom går direkt:)
 
Last edited:
Nähä, där ser man. Men Mc-Xpress har nog koll på det där med plenumet iallafall :)
340 på hjulet räcker ju en bra bit :) Gratulerar! Dubbelt upp mot original, så jag tror inte att du blir besviken! Annars är det ju bara att öka trycket om resten av grejorna hänger med :)

Ja se nog vet dom vad dom pysslar med.. det är då säkert.
Jo det är inte svårt öka trycket.
380 ska gå få ur den. Men då måste jag sänka tändningen och lite annat smått.
Måste testa och känna efter hur allt fungerar innan man funderar på något annat.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top