Kawa 6R eller 10R?

Snyggast?

• Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vilken tycker ni är snyggast? Själv tycker jag att 6R är den snyggaste hojen out there... I grönt. Fruktansvärt porrig och ovanliga lampor som liksom sluttar över kanten och ner... Väääääldigt snygg och ser mycket agressiv ut. Jag sitter skitfint på den också, sen vet jag inte hur det är att köra den, men är det lika angenämt som det ser ut så är den given :)
Nu tänkte jag dock mest på utseendet, 6R eller 10R? Det snygga med sexan är att förrutom en snyggare formgivning så har den ju helfärgstäckande kåpor till skilnad från 10R som har fått svart underdel. Ush. Den ser dessutom så liten och lätt ut o köra!
Nå, rösta och säg vad ni tycker! Är jag den enda som gillar 6R bättre? Skål!

ZX6R '03
k_ZX636-LIME_800.jpg

ZX10R '04
ninjaZX10R800_4.jpg

Last edited:
10´an helt klart. Men jag blev besviken när jag såg den på mässan... tanken är kort och hög och bakdelen ser ut som 4tums planka. Fronten, ramen och allt godis får höga betyg dock :tummenupp

plus också för att de har vågat vägra seatpajps.

Ingen, dom ser rätt skeva ut båda två :3freak
Isf skulle jag vilja sätta 10:ans front på 6:an, då skulle den kanske bli intressant :)
Men njaaaee...

Båda är fruktansvärt snygga... jag kan inte rösta i pollen för det finns inget "båda" alternativ.

Det är ju som att offra ett av sina två barn genom att rösta, det går bara inte.

/a

ZX10R är skitful. ZX6R är bäst av alla motorcyklar nånsin. Köp en.

Silwer skrev:
orginalsliponen är verkligen fula nuför tiden:-/
Men de vet väl att alla byter.

Men de har ändå ansträngt sig på 10an. Den är oval och lite snitsig.
Fast deras ljuddämpare på zx12an är nog det största jag nånsin sett.

Mattias skrev:
ZX6R är bäst av alla motorcyklar nånsin. Köp en.
Mycket möjligt, jag har inte kört en ZX6R.
Jag saknar en tidning som jämför nya sporthojar mot något äldre, ett jämförande test mellan
ZX6R och R6 -02 vore väldigt intressant. Vad är kawan bättre på? Att den har lite mer klös
vet jag(delvis pga större cylindervolym). Är chassit mycket bättre? Bromsarna?

Jag har svårt att tro att dessa små förbättringar spelar någon roll för en halvkass förare som mig,
har jag fel när jag tror att det krävs förare av mycket hög kaliber för att skilja dessa hojar åt?

/A

Förresten, ZX6R är snyggare än ZX10R.

ZX6R går väl an, men ZX10 är verkligen riktigt ful :/
Kan inte sluta stirra på hur ful fronten verkligen är, de e ju nästan så den hamnar i samma klass som GP-sukkan...

Rundningsmärke skrev:
Jag har svårt att tro att dessa små förbättringar spelar någon roll för en halvkass förare som mig,
har jag fel när jag tror att det krävs förare av mycket hög kaliber för att skilja dessa hojar åt?QUOTE]

Lite fel har du. Kör man alla hojarna "back to back" som vi säger i branschen, så märks skillnaderna klart. Det handlar mycket om hur mycket förtroende hojen inger. Kawan är bäst, men det är såklart inga gigantiska skillnader. R6-03 går nästan lika bra, men har sämre bromsar, etc...

10:an känndes smäckig på mässan. notera att det sitter kalleanka blinkers på zx10-bilden ovan p-shoppat? den har väl infälda touringblinkar annars? :va

Mattias skrev:
Lite fel har du.
Jag hör vad du säger... ;) Det jag vill komma till är att prestanda-förbättringen knappast kan
utnyttjas av en medelmåttig förare. Om jag, på min hoj, puttrar runt på Gelleråsen på 1.19,
och det går hyfsat fort enligt mig, då skulle förmodligen en förare som verkligen kan köra, som
t.ex Cralle, utan större problem kapa ca 10 sek/varv med samma hoj.

Om jag och Cralle skulle ha samma varvtider runt Gelleråsen på en R6 -02 skulle jag kunna
påstå att hojen begränsar mig, i mitt fall kommer det aldrig inträffa. Om så var fallet kanske
jag skulle bli något snabbare på en ZX6R, förstår du vart jag vill komma?

Skillnaderna måste vara mycket små i praktiken (jag betvivlar inte att ZX6R är en bättre hoj än R6 -02).

/A

10an blev iallfall jag imponerad av.. kawa is on the road back helt klart!,, men VARFÖR I HELVETE DRAR DOM INTE UPP SKORSTENEN UNDER SADELN???

ser ju ut som man får åka och luta sig åt vänster för att hålla jämnvikt typ =/

enkelswing hade varit najs med... :tuttar

Vad kostar det att byta ut seatpipes? Hur mycket JOBB krävs det för att byta de. Borde ju hamna på Duccepriser väl?

Rundningsmärke skrev:
Mycket möjligt, jag har inte kört en ZX6R.
Jag saknar en tidning som jämför nya sporthojar mot något äldre, ett jämförande test mellan
ZX6R och R6 -02 vore väldigt intressant. Vad är kawan bättre på? Att den har lite mer klös
vet jag(delvis pga större cylindervolym). Är chassit mycket bättre? Bromsarna?

har jag fel när jag tror att det krävs förare av mycket hög kaliber för att skilja dessa hojar åt?

/A

Förresten, ZX6R är snyggare än ZX10R.
I Superbike Juli 2003 ble 2003-modellene testet mot 2002-modellene.
Kawasaki ZX6-R 98%, 90% (Ny, gammel)
Honda CBR600RR/F 94%, 87%
Ducati 749S/748E 91%, 85%
Yamaha YZF R6 92%, 87%
SUzuki GSX-R600 93% (samme mod.)
Triumph Daytona600/TT600 91%, 70%

sven666 skrev:
10an blev iallfall jag imponerad av.. kawa is on the road back helt klart!,, men VARFÖR I HELVETE DRAR DOM INTE UPP SKORSTENEN UNDER SADELN???

ser ju ut som man får åka och luta sig åt vänster för att hålla jämnvikt typ =/

enkelswing hade varit najs med... :tuttar
Fastnade helt klart för 10:an efter mässan, en svart sån ska bli min nästa hoj (grön går bra oxå om dom svarta ä slut :rolleyes: )

Ang seatpipes så ska kawa ha en eloge att dom inte har hängt på den trenden... R1:ans orginal var ju sketfula i verkligheten :zpy

Rundningsmärke skrev:
Om jag och Cralle skulle ha samma varvtider runt Gelleråsen på en R6 -02 skulle jag kunna
påstå att hojen begränsar mig, i mitt fall kommer det aldrig inträffa. Om så var fallet kanske
jag skulle bli något snabbare på en ZX6R, förstår du vart jag vill komma?

Det är inte alls omöjligt att du skulle vara något snabbare runt banan på en annan hoj. Klart man märker skillnad om en hoj känns mindre dramatisk att åka på. Det betyder ju inte att motorcykeln är av avgörande betydelse, och några tio sekunder handlar det såklart inte om.

Hot tip: om du ska behålla din R6, provkör inte ZX6R eller CBR600RR... :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park