Katt som har problem med lederna?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tänkte höra om någon här har råkat ut för dylikt problem då min minsta katt verkar ha nåt tjall med lederna.
Hon blir 16 veckor på söndag och vid "förlossningen" så var var det ytterligare 3 katter som vi inte fick liv i. Enligt en god vän till min sambo så var detta inget onaturligt för siameser som föder första gången och veterinären sa också att detta kunde ske utan att man behövde vara orolig.
Men nu har jag märkt att "knaket" i lederna på henne inte har blivit mindre som det brukar bli då små kattungar ofta kan ha just detta klickande när de växer som fortast. Det uppkom runt 4-5 veckan men håller på fortfarande och igår när hon sträckte på sig i sängen så knakade det i alla benen på henne :näsblod
Skulle precis ringa veterinären när de hade gått för dagen.

Hon har absolut inte ont men hon vill inte bli buren på samma sätt som mamman även om jag inte tror det har något samband.

Nån veterinär här som vet om detta är onormalt eller ej? :)

En mindre mängd msm eller glucosamin kan fungera för djur också. Men rådgör med din läkare.

Men leder och ledband kan knaka sådär utan att man har några problem alls, du ska höra hur det låter när jag vaknar :)

Haha, jo jag har en syster som låter som en hel jävla orkester som spelar Qarkabou i Marocko... Men när katten börjar låta som en solist från samma orkester så blir jag orolig :(
Nåja, får ta och ringa veterinären imorgon och se vad de har att säga. Annars får jag väl börja dopa kattrackaren så att hon blir både stor och slutar låta illa...

Haha, jo jag har en syster som låter som en hel jävla orkester som spelar Qarkabou i Marocko... Men när katten börjar låta som en solist från samma orkester så blir jag orolig :(
Nåja, får ta och ringa veterinären imorgon och se vad de har att säga. Annars får jag väl börja dopa kattrackaren så att hon blir både stor och slutar låta illa...

Glucosamin är ingen doping, det är ett ämne som kan ha en god effekt på produktionen av ledvätska. Funkar super på hästar och hundar, har inte testat på mig själv ännu, men så fort jag kommer till nån hästbutik ska jag köpa en burk.
Men, eftersom det är en lite bebis så kanske du ska kolla med en vet först.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT