Katt och vattenkran

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
När man släppt in katten,utifrån, så skriker den jämt och springer till närmsta vattenkran. Den vill då att jag ska sätta på vattnet men inte för hård stråle utan bara så det droppar nästan.

Är det bara min katt som inte kan dricka ur skålen med vatten i som är avsedd som vattenskål för katter?

Man ska nog inte låta dom göra det första gången, för sedan blir dom nog bara bortskämda :huvet

Samma med mina katter, allt är bättre än vattenskålen

Bifogat

• 20301 1.jpg
    20301 1.jpg
    52.1 KB · Visningar: 253
Men om de inte får nåt annat än vattenskålen då? Inte väljer de väl att törsta ihjäl hellre än att dricka? Sannolikt är detta något som går att avvänja.

berggren_martin skrev:
Men om de inte får nåt annat än vattenskålen då? Inte väljer de väl att törsta ihjäl hellre än att dricka? Sannolikt är detta något som går att avvänja.

Då ska man orka höra deras oändliga pip några veckor först..Klart det går att avvänja!

stavgren: vilka lurviga katter :banana

Vanish skrev:
När man släppt in katten,utifrån, så skriker den jämt och springer till närmsta vattenkran. Den vill då att jag ska sätta på vattnet men inte för hård stråle utan bara så det droppar nästan.

Är det bara min katt som inte kan dricka ur skålen med vatten i som är avsedd som vattenskål för katter?

Min katt (som inte bor hos mig tyvärr) dricker sitt vatten ur skålen men tycker fortfarande efter snart 10 år att det är fruktansvärt spännande att sitta å titta på rinnande vatten ur kranen...katter är ju knäppa :tungan

Pillis skrev:
Min katt (som inte bor hos mig tyvärr) dricker sitt vatten ur skålen men tycker fortfarande efter snart 10 år att det är fruktansvärt spännande att sitta å titta på rinnande vatten ur kranen...katter är ju knäppa :tungan

En av de tidigare katterna som jag hade var också väldans nyfiken på rinnande vatten, katter är så speciella man kan ha så kul med/åt dom.

när man sitter här i datorrummet på övervåningen och vår katt Östen kommer upp så börjar han ALLTID att jama å låta... låter för jävligt men e så förbannat kul när man jamar med han :D:D
sen så tycker han också om att dricka från duschen, men då måste munstycket ligga på golvet och puttra lite :)
konstiga djur...

Vanish skrev:
Man ska nog inte låta dom göra det första gången, för sedan blir dom nog bara bortskämda :huvet
Äh, det är ju det som är meningen med katter, att man ska skämma bort dom :). Katter är sköna, dom gör som dom vill, tänk vilket härligt liv att vara katt hos en snäll familj, man äter när man vill och sover halva dagen :tummenupp

Det balla är, katten bor inte hos oss, vi bor hos katten :)

Katter är underbara, så länge de inte spyr och håller på! :hihi

Våra två katter gör likadant. De har tillomed ett glas stående inne i badrummet så de kan dricka där när det passar. Först ville de alltid dricka ifrån kranen, men nu är de nöjda med vattenglaset. Jag tycker de är så charmiga :)

Min kisse dricker överallt, vattenkran, badkarsvatten, ur vaser... you name it!

Grejjen är att vattnet från kranen är färskt... nytt och smakar helt enkelt mycket bättre. Tänk er själva att ställa fram ett glas vatten och dricka det efter en timma, yuck!

Sen kan man fråga sig .... stillastående vatten i vattendrag har en förmåga att bli dåligt... inte bra att dricka har jag för mig. Kanske är därför som katterna föredrar vatten som rinner ?

Min kisse tycker att duschdraperiet är roligt att slicka på, immiga fönster och så den gången jag hade ett vattenglas stående vid sängen. Ett stort, långt och smalt. Det var det roligaste jag sett, hon stoppade ner hela huvudet och drack :) trodde hon skulle fastna. Det var knappt att hon nådde ner till vattnet.

Jag har också vattenkranservice åt min katt när jag är hemma. Jag är en mycket väldresserad människa! :hihi Han dricker ur skålen också. Men bara när vattnet är fräscht, så jag byter morgon och kväll. Fattas bara att han lär sin dotter detta också...ser hellre att det är tvärt om. :)

Vanish skrev:

Du är inte ensam.. :)

En av mina gamla katter som är död numera satt och slog på vattenstrålen och fascinerades av allt vatten som rörde sig. Satt även med inne i duschen i ett hörn och det bekymrade inte honom att han blev lite blöt. Och det var en blandras mellan norsk skogis och nåt annat så det var ingen turkisk Vankatt som annars älsakr vatten. Men de är mysko djur som aldrig upphör att förvånas :dummer

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti