Kastrera katten

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Funderar lite på hur jag ska göra. Den ska kastreras helt klart, de blir tydligen lite väl jobbiga då de ska gå runt och markera sitt revir ständigt och pissa överallt.. Innekatt:rolleyes:

Men det jag funderar på är om man ska låta han få sig några juck först? Lite väl elakt att han dör som en oskuld kanske? Vet inte om jag skulle kunna titta honom i ögonen då:gråta

Men samtidigt, får han sig några juck, fattar han ju vad livet handlar om.. Och då kanske han istället blir deprimerad?

Ahh de små liven, växer upp så fort..:D
31:a oktober fyller Monza 1 år. Funderade på att ge honom en kastrering som födelsedagspresent. Lite väl grymt kanske?
Men hur fan ska jag göra då? Ska jag låta honom pissa omkring några månader, och skicka honom på några vackra damer och sedan kasterar honom. Eller ska jag kasterar honom snarast bara och skita i hans känslor?

Är det bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat?

Eller ska jag inte kastrera honom alls? Ta bort hans manlighet bara så där. Fy fan om någon skulle göra så mot mig:gråta

Till saken hör att han är förstfödd och alfahanne. Han är van vid att dominera och äga. Hur blir det då när han förlorat sin stolthet?

Fy fan.. Ska jag kanske skänka honom till någon som LOVAR att inte kastrera honom? Har ju iofs blivit riktigt fäst vid honom.. En polare som aldrig gnäller och får en på gott humör.. Fast iofs inte när han rivit sönder räkningar, vält ner blommor och gjort rivmärken på soffan:rolleyes:

Hjälp mig nu att ta detta viktiga beslut!

//Rash - SH:s di leva?:gnissla :rolleyes:

en kastrerad katt brukar kunna bli rätt så slö samt halvfet... grannens katt gick upp från 3 kg till 8,5 kg efter de knep hans stolthet :D

Du får väl väga lite för och emot.. bättre att katten är kastrerad eller är det bättre att han går omkring och skriker och kissar ?
gör en för och emotlista kanske eller ring och rådfråga din veterinär :)

Jo det bästa är ju om han aldrig får en chans att upptäcka vad han kommer sakna efter en eventuell kastrering, för då kommer han ju garanterat HATA dig. Tänk dig själv om du hade blivit blåst på bollarna när du var 5 eller vad ett kattår motsvarar, då hade du ju inte blivit en sådan där överkåt tomte som du är nu. Det finns ju ingen porr som katten kommer att glo på så han kommer aldrig fatta att han är körd, dessutom kommer han inte få begären. Han kommer bli lugnare och mer kelig. Kanske lite fet men det är ju bara najs.

KKK - Klipp Kattens Kulor

Min har fortfarande mandomen kvar.. han e nån månad över ett år.. de funkar fortfarande iaf.. tänker låta han ha kvar sina kulor så länge de bara går.. kan ju ha tur så han inte fattar att man ska bli kåt o hålla på sålänge han inte får träffa några kvinnor...

Mrs. Laphroaig skrev:
2525852 en kastrerad katt brukar kunna bli rätt så slö samt halvfet... grannens katt gick upp från 3 kg till 8,5 kg efter de knep hans stolthet :D

Du får väl väga lite för och emot.. bättre att katten är kastrerad eller är det bättre att han går omkring och skriker och kissar ?

Kunde du inte kommit med något klockrent svar istället?:gnissla ;)
Vill verkligen inte ha en tjocksmock katt och inte heller en som pissar överallt:mad:

Fan då..

Mrs. Laphroaig skrev:
2525852 en kastrerad katt brukar kunna bli rätt så slö samt halvfet... grannens katt gick upp från 3 kg till 8,5 kg efter de knep hans stolthet :D

Jag har för mig att om man kastrerar katten innan den är fullt könsmogen får den hormonstörningar som gör att den blir en tjockis, men min hankatt-utan-kulor är inte speciellt tjock och han är 7 år nu. Lite större är han ju än när han var ung men vem är inte det, hade sett dumt ut om jag avr 1,90 redan vid födseln.

Rash skrev:
2525865 Kunde du inte kommit med något klockrent svar istället?:gnissla ;)
Vill verkligen inte ha en tjocksmock katt och inte heller en som pissar överallt:mad:

Fan då..

ok då säger jag knippsa kulorna :D

Bus-Bo skrev:
2525857 Jo det bästa är ju om han aldrig får en chans att upptäcka vad han kommer sakna efter en eventuell kastrering, för då kommer han ju garanterat HATA dig. Tänk dig själv om du hade blivit blåst på bollarna när du var 5 eller vad ett kattår motsvarar, då hade du ju inte blivit en sådan där överkåt tomte som du är nu. Det finns ju ingen porr som katten kommer att glo på så han kommer aldrig fatta att han är körd, dessutom kommer han inte få begären. Han kommer bli lugnare och mer kelig. Kanske lite fet men det är ju bara najs.

KKK - Klipp Kattens Kulor

:D :tummenupp

Faktiskt så är det inte sällan han sitter brevid mig och kollar på porr.. Han bönar och ber efter kattporr.. Men jag har aldrig hittat djurporr som verkligen är djurporr..;)
Så porr i skallen har han ju fått iom att han bor med mig..

Stackars Monza.. Finns inga bra sätt.. Funderar på att ge honom chansen då så som AndreasNO har gjort. Sabbar han den chansen så..

Bus-Bo skrev:
2525867 Jag har för mig att om man kastrerar katten innan den är fullt könsmogen får den hormonstörningar som gör att den blir en tjockis, men min hankatt-utan-kulor är inte speciellt tjock och han är 7 år nu. Lite större är han ju än när han var ung men vem är inte det, hade sett dumt ut om jag avr 1,90 redan vid födseln.

det kan nog stämma, inte en aning hur gammal grannens katt var när han hamnade under kniven men han är bara så allmänt mysig och go nu.. riktig garfield katt fast svart :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2525883 det kan nog stämma, inte en aning hur gammal grannens katt var när han hamnade under kniven men han är bara så allmänt mysig och go nu.. riktig garfield katt fast svart :)
De ska bli keligare efter kastrering säger de som vet, min katt är bara trött, eller så är han ute. Men han har sina stunder också såklart.

AndreasNo skrev:
2525897 Hur många katter brukar komma fram till dem som kliver innanför dörren o lägga sig på rygg o kråla?..

ingen aning, gör din så ?

Last edited:
Alla våra tre nuvarande katter är kastrerade. Dom blir bättre katter så.
Det är verkligen inget fel på den storas dominans/revir. Han luktar nästan alltid träsk när han kommit in från att ha varit ute morgon till kväll, och den närmsta sankmarken är åtminståne tre kvarter bort. Maken till trimmad och välskapt katt har jag aldrig sett. Och så är han egendomlig. Katternas motsvarighet till Rambo. Vässad mördarmaskin i bushen och en krambjörn inomhus. Man kan göra vad som helst utan att han lappar till en.

Vår tidigare hankatt hittade vi okastrerad. Han var cool, men var borta skitlänge(ibland dagar i sträck), kunde ge en på käften utan förvarning eller provokation, och luktade äckligt.
När vi knipsade kulorna nöjde han sig med att kontrollera vår och grannarnas tomt, blev skitsnäll och ville vara med oss hela tiden, och slutade lukta skit.
På vintern gick han knappt ut över huvud taget. Han satt hellre i knät inne i värmen :)

Last edited:
AndreasNo skrev:
2525928 ja, han e helt galen.. ända katten jag vet som inte springer o gömmer sig när de kommer nytt folk..kurrar gör han såfort man rör vid han me..

låter som en mysig katt :)
min lilla gumma (som jag inte längre har kvar tyvärr) älskade att sitta brevid mig i soffan med ryggen mot ryggstödet, baktassarna rakt ut, svansen upp mellan baktassarna och sen framtassarna på magen och titta på tv, blev hon matad med ostbågar doppade i filmjölk så var det lyyyyx :)
alt. skulle hon ligga på mig och sova, helst mellan :tuttar

ah han e helt underbar :D..

tyvärr så har jag honom inte hemma hos mig sen jag flyttade.. han får bo hos pappa.. ja e hemma så sällan :(..saknar honom vid tillfällen som dessa, gött när han ligger breve o kurrar när man kollar tv..

när man lägger sig o sover så kommer han direkt o lägger sig på magen yees..

AndreasNo skrev:
2525939 ah han e helt underbar :D..

tyvärr så har jag honom inte hemma hos mig sen jag flyttade.. han får bo hos pappa.. ja e hemma så sällan :(..saknar honom vid tillfällen som dessa, gött när han ligger breve o kurrar när man kollar tv..

när man lägger sig o sover så kommer han direkt o lägger sig på magen yees..

saknar henne som fan men hoppas hon har det bra där hon är nu och att hon lever. En sköldpaddsfärgad älskling med vit mage, *torkar en tår*

Rash skrev:
2525836 Funderar lite på hur jag ska göra. Den ska kastreras helt klart, de blir tydligen lite väl jobbiga då de ska gå runt och markera sitt revir ständigt och pissa överallt.. Innekatt:rolleyes:

Men det jag funderar på är om man ska låta han få sig några juck först? Lite väl elakt att han dör som en oskuld kanske? Vet inte om jag skulle kunna titta honom i ögonen då:gråta

Men samtidigt, får han sig några juck, fattar han ju vad livet handlar om.. Och då kanske han istället blir deprimerad?

Ahh de små liven, växer upp så fort..:D
31:a oktober fyller Monza 1 år. Funderade på att ge honom en kastrering som födelsedagspresent. Lite väl grymt kanske?
Men hur fan ska jag göra då? Ska jag låta honom pissa omkring några månader, och skicka honom på några vackra damer och sedan kasterar honom. Eller ska jag kasterar honom snarast bara och skita i hans känslor?

Är det bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat?

Eller ska jag inte kastrera honom alls? Ta bort hans manlighet bara så där. Fy fan om någon skulle göra så mot mig:gråta

Till saken hör att han är förstfödd och alfahanne. Han är van vid att dominera och äga. Hur blir det då när han förlorat sin stolthet?

Fy fan.. Ska jag kanske skänka honom till någon som LOVAR att inte kastrera honom? Har ju iofs blivit riktigt fäst vid honom.. En polare som aldrig gnäller och får en på gott humör.. Fast iofs inte när han rivit sönder räkningar, vält ner blommor och gjort rivmärken på soffan:rolleyes:

Hjälp mig nu att ta detta viktiga beslut!

//Rash - SH:s di leva?:gnissla :rolleyes:

Var bara lugn.
Även om dom kapar kulorna så kan han fortfarande få upp den. Så du tar inte bort nån stolthet alls. Om han nu ska vara innekatt så träffar han ju ändå inga tjejkatter. Är väl bättre då om han får slippa lidandet med löpkattor i området där du bor?
Dom behöver inte bli slöa och feta för att man skär dom, det är nog mer så att dom som blir det får för mycket mat.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025