Pappsen
Big Dick club member
Hej, jag har en nyköpt tlr som jag älskar men tror att mina dämpare behöver en rejäl justering. Kanske, om det inte är för dyrt skaffa en grövre bakredämpare? (nån som vet vad det kostar?gärna begagnat) När jag "burkar" så tycker jag att den verkar vilja resa sig igen vid gropar etc. Ibland känns det som framhjulet "rinner" bort och jag tappar spåret, menar att jag kommer längre ut än planerat. Jag är en ganska van åkare så att köra cykel har jag gjort länge.
Kan detta beror på feljusteringar? Den är ställd hårt fram och max där bak. Min "kunnige" vän trodde det skulle bli bättre men jag tror det blev värre. Lite svårt då jag inte testat på bana ännu, känner mig lite osäker på väghållning såväl som greppet faktiskt. Kanske finns det medicin mot detta, sänka den fram eller, tja jag vet inte. Är sugen på att få den till och hoppas på hjälp
Kan detta beror på feljusteringar? Den är ställd hårt fram och max där bak. Min "kunnige" vän trodde det skulle bli bättre men jag tror det blev värre. Lite svårt då jag inte testat på bana ännu, känner mig lite osäker på väghållning såväl som greppet faktiskt. Kanske finns det medicin mot detta, sänka den fram eller, tja jag vet inte. Är sugen på att få den till och hoppas på hjälp