UnderDOG
Ny medlem
Hade bort knasarbryggan för att skruva ut tomgångsblandningsskruvarna.
Det gick ju lätt när man väl hade fått av den.
Satte ihop, gick som en påse nötter.
Har nu rivit ner förgasarna en fjärde gång och skruvade sen in blandningsskruvarna i bott och skruvade ut dem till 1 5/8 varv som de skall vara som default.
satte ihop alltihop igen, extreeeemt noga, kollade så att inget kom i kläm osv.
sög lite på en slang som jag satte på vakuum-uttaget på bränslekranen för att se att det kom soppa till respektive förgasare, det gjorde det. Öppnade jag dräneringsskruvarna så rann det bensin.
Startade upp, skiten går om möjligt ännu sämre än igår när jag la ner.
pillade lite på den bakre blandningsskruven från sidan, fick den kanske att gå yttepytte lite bättre.
Kollade tändspolen, den var ok, imorrn får jag kolla så att stiftet på bakre tänder.
Den KAN inte få någon tjuvluft, var riktigt noga när jag skruvade åt gummina mm.
ÁLLA slangar sitter där de ska, dubbelkollat och dubbelkollat. Kan något annat ha pajat? Tappade kanske in några droppar kylarvätska i bakre cylindern när jag drog av slangarna till förvärmningen av förgasarna. Kan det skada något?
Kan det vara något Elrelaterat? Glappkontakt i något? Trottellägessensorn, vad ger det för symptom om det är glapp där? Har inte kollat om jag har gnista på bakre ännu, ska göra det.
När jag körde lite E20 så verkade den komma igång under korta stunder och gå bra, vilket kanske talar för glapp?
EDIT: bakre avgasröret blir inte ens varmt. Kylarvätskan spillde jag i för ett dygns sen å den har gått varm ett par gånger sen dess.
PÅ låga varv orkar den knappt hålla sig vid liv. På höga varv verkar den vakna lite, men då måste man gasa upp den försiktigt till höga varv. Ger man snabbt fullgas dör den direkt
//Anders.
Det gick ju lätt när man väl hade fått av den.
Satte ihop, gick som en påse nötter.
Har nu rivit ner förgasarna en fjärde gång och skruvade sen in blandningsskruvarna i bott och skruvade ut dem till 1 5/8 varv som de skall vara som default.
satte ihop alltihop igen, extreeeemt noga, kollade så att inget kom i kläm osv.
sög lite på en slang som jag satte på vakuum-uttaget på bränslekranen för att se att det kom soppa till respektive förgasare, det gjorde det. Öppnade jag dräneringsskruvarna så rann det bensin.
Startade upp, skiten går om möjligt ännu sämre än igår när jag la ner.
pillade lite på den bakre blandningsskruven från sidan, fick den kanske att gå yttepytte lite bättre.
Kollade tändspolen, den var ok, imorrn får jag kolla så att stiftet på bakre tänder.
Den KAN inte få någon tjuvluft, var riktigt noga när jag skruvade åt gummina mm.
ÁLLA slangar sitter där de ska, dubbelkollat och dubbelkollat. Kan något annat ha pajat? Tappade kanske in några droppar kylarvätska i bakre cylindern när jag drog av slangarna till förvärmningen av förgasarna. Kan det skada något?
Kan det vara något Elrelaterat? Glappkontakt i något? Trottellägessensorn, vad ger det för symptom om det är glapp där? Har inte kollat om jag har gnista på bakre ännu, ska göra det.
När jag körde lite E20 så verkade den komma igång under korta stunder och gå bra, vilket kanske talar för glapp?
EDIT: bakre avgasröret blir inte ens varmt. Kylarvätskan spillde jag i för ett dygns sen å den har gått varm ett par gånger sen dess.
PÅ låga varv orkar den knappt hålla sig vid liv. På höga varv verkar den vakna lite, men då måste man gasa upp den försiktigt till höga varv. Ger man snabbt fullgas dör den direkt
//Anders.
Last edited: