Kasettband/line in

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Har tänkt köpa en bil imorgon, största felet med den är att den inte har en cdspelare, bara bandare. Därför hade jag tänkt köpa ett sånt där kasettband med en line-in grej som man kan koppla in mp3spelaren i som jag sett folk ha. Någon som vet var man möjligtvis kan få tag på ett sådant eller vad det heter?

Dom där adaptrarna brukar väl smaska sönder bandspelaren?

Är det inte bättre att lägga det dubbla på en Mp3-spelare av überclassmärket biltema?
Art nr 24-670 499:-

Last edited:
Köpte Teknikmagasinets adapter till farsans 245:a (guess what, den har inte CD-spelare). Funkar förvånansvärt bra.

Öppna upp den och plocka bort allt krafs i den bara, förutom själva kontakten, så inte spelaren bitchar med dig.

Kolla även in conrad.se

De har både kassettadapter och fmsändare till bra pris. Brukar vara bra kvalité på deras grejer:tummenupp

Dom där adaptrarna brukar väl smaska sönder bandspelaren?

Är det inte bättre att lägga det dubbla på en Mp3-spelare av überclassmärket biltema?
Art nr 24-670 499:-

Har jag faktiskt inte hört nånting om. Kanske får googla runt lite innan jag köper en? Till mp3spelaren måste jag ju köpa ett minneskort också så det blir väl säkert 800kr till slut. Ska bara ha bilen över sommaren för att kunna ta mig till och från jobbet så jag vill lägga ner så lite pengar som möjligt. :)

Edit: Såg nu att den har usb-anslutning också. Då blev det genast mer intressant.

Last edited:
Har jag faktiskt inte hört nånting om. Kanske får googla runt lite innan jag köper en? Till mp3spelaren måste jag ju köpa ett minneskort också så det blir väl säkert 800kr till slut. Ska bara ha bilen över sommaren för att kunna ta mig till och från jobbet så jag vill lägga ner så lite pengar som möjligt. :)

Edit: Såg nu att den har usb-anslutning också. Då blev det genast mer intressant.

Jag köpte Julas billigaste med USB in till min förra bil, sonen snodde den till sin A-traktor och jag köpte nästa modell med ingång för MP3 spelare samt inbyggd blåtandshandsfree istället, nu har sonen snott den till sin bil.

Nu åker jag omkring med kasettbandspelare i bilen...

Jag köpte Julas billigaste med USB in till min förra bil, sonen snodde den till sin A-traktor och jag köpte nästa modell med ingång för MP3 spelare samt inbyggd blåtandshandsfree istället, nu har sonen snott den till sin bil.

Nu åker jag omkring med kasettbandspelare i bilen...

Följer det inte med någon stöldkasett till dom eller? :hihi

Följer det inte med någon stöldkasett till dom eller? :hihi

Jo, han tar dom med!

Jag lyssnar så lite på radio/musik ändå, så jag klarar mig.

Fördelen är att jag slipper bilinbrott sen, kasettbandare är inte speciellt heta hos hälarna heller....

Jo, han tar dom med!

Jag lyssnar så lite på radio/musik ändå, så jag klarar mig.

Fördelen är att jag slipper bilinbrott sen, kasettbandare är inte speciellt heta hos hälarna heller....

Schit. För mig spelar det ingen roll om bromsarna är gjorda av wellpapp, kopplingen bråkig, gasen ojämn, tomgången obefintlig, syncringarna trasiga, växelkänsla som om lådan vore full med smågrus, värmen paj på full värme en varm sommardag, däcken bullriga, styrningen trasig så bilen drar eller trasiga vindrutetorkare under monsunen...

Bara radion funkar. Det är min enda vän på lapplands autobahn 45an.

Schit. För mig spelar det ingen roll om bromsarna är gjorda av wellpapp, kopplingen bråkig, gasen ojämn, tomgången obefintlig, syncringarna trasiga, växelkänsla som om lådan vore full med smågrus, värmen paj på full värme en varm sommardag, däcken bullriga, styrningen trasig så bilen drar eller trasiga vindrutetorkare under monsunen...

Bara radion funkar. Det är min enda vän på lapplands autobahn 45an.

Radion funkar, men den brukar få gå på så låg volym att man inte hör den för dom trasiga synkringarna dom bullriga däcken och vindbruset från takluckan man måste ha öppen för att värmen är paj på full effekt.

Jag har tio minuter till jobbet, åker jag längre händer det att jag lyssnar.

(EDIT) Jag glömde mitt favoritljud, den gnisslande spinddelleden som jag fick "bra att veta" på när jag besiktade, som kommer att bytas kvällen innan jag ska besikta nästa gång....

Radion funkar, men den brukar få gå på så låg volym att man inte hör den för dom trasiga synkringarna dom bullriga däcken och vindbruset från takluckan man måste ha öppen för att värmen är paj på full effekt.

Jag har tio minuter till jobbet, åker jag längre händer det att jag lyssnar.

(EDIT) Jag glömde mitt favoritljud, den gnisslande spinddelleden som jag fick "bra att veta" på när jag besiktade, som kommer att bytas kvällen innan jag ska besikta nästa gång....

Ha ha, tack för dagens första skratt GuW !!! :D
Jobbigt när barna tar saker hela tiden...:)

Honkiie, klart du ska köpe en sån däringa adapter, de är härligt retro :)
Jag har sett sådana i ett prylvaruhus som heter Karlsson.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti