Kapa tvärstag framför motorn på 1100R med turbo?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!
Jag har fått för mig att folk kapar bort tvärstaget framför motorn vid turbobygge på 1100R -86 och framåt. Tyckte jag läste det någonstans... Stämmer det eller är jag helt fel ute? Om det stämmer, håller det? Inget flex? Funkar det så skulle det underlätta väldigt mycket för mig, eftersom jag ska försöka klämma dit en turbo som är liiite större i omfång än den som sitter på.

Det tog jag bort på min RW vet dock inte om det är lämpligt men en större turbo kan ju vara värt det:tummenupp

lahi skrev:
2655128 Hej!
Jag har fått för mig att folk kapar bort tvärstaget framför motorn vid turbobygge på 1100R -86 och framåt. Tyckte jag läste det någonstans... Stämmer det eller är jag helt fel ute? Om det stämmer, håller det? Inget flex? Funkar det så skulle det underlätta väldigt mycket för mig, eftersom jag ska försöka klämma dit en turbo som är liiite större i omfång än den som sitter på.

Jag har tagit bort mitt stag o de funkar bra.Men då åker jag bara dragrace med den så jag vet inte vad som händer om du börjar svänga lite.

Är du orolig över flex är det väl bara att flytta fästet nedåt/uppåt på ramen. Det är väldigt få gamla turbo-R'ar som har det fästet kvar.

Tackar för svaren! Då ska jag nog gå lös med vinkelslipen (eller bågfil...), kapa och se om jag kan hitta en ny plats för staget. Får det inte plats hur jag än gör så kör jag utan :tummenupp Då kan jag ju vika in turbon några centimeter till. Skitbra!

Gick inte hojen bra nog som den gjorde innan eftersom du ska på och fila igen? ;)

smen skrev:
2655611 Gick inte hojen bra nog som den gjorde innan eftersom du ska på och fila igen? ;)
Nja, jo, den pinnar ju på ganska bra nu också, men man vänjer sig snabbt :näsblod Kommer kanske en annan sving i vinter, och den svingen kommer nog att ha "lite" mer justeringsmån än originalsvingen, så jag kan få ner lite mer effekt i backen. Då måste jag ju ha den extra effekten också :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back