Kapa Bakskärmen??

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
Tjenare jag hade tänkt kapa min bakskärm (den som nummerplåten sitter på) och flytta in skylten vid hjulhuset eller flytta upp den lite:D.
Sen tänkte jag skaffa en minidiodlampa och miniblinkers och kruva dom i bakskärmen?
Vad tycker ni att jag ska göra kom med massa förslag!:D
Alla förslag är bra:D

Har miniblinkers, diod-baklyse och inflyttad regplåt (du får en tvåa på besiktningen pga plåten, done that).

PICT5930.jpg

hett tips, kapa inga originaldelar innan du vet vad de kostar! Försök bygg nytt själv istället, det kan bli billigare i slutändan. Många vill köpa cyklar helt original.

Gardinhållare från ikea á 19 kr/par rekommenderas varmt.

jagvet men man måste kapa ngt för allt sitter liksom fast i allt:S
Svårt att förklara men den går itne att skruva av eller ngt den sitter helt fast måste sågas lite:)

Jag har lite samma problem med min. Det är ju så att hela plastpaketet som börjar ungefär vid stötdämparfästet i svingen och täcker hela hjulhuset och tillslut slutar som bögläpp som reggplåten sitter på är ett enda odelat stycke.

Det går att ta bort hela men då skulle det stänka upp på elektroniken och batteriet skulle hänga och dingla (jag har testat).
Så alternativen är att antingen kapa av den, vilket vore synd, eller ta bort hela och ersätta med någon slags plastbit som bara skulle täcka elektroniken osv. i själva hjulhuset. Jag har inte hittat någon sådan "plastbit" men det kanske är någon här som har ett förslag?

Det är samma problem jag har:D
Jag ska ut och fota den nu i veckan så ska ni få se;) hehe

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back