Kanelbullensdag - idag 4/10

Hur ska du fixa med bulle i ugnen?

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Planer på att skaffa en eller flera bullar i ugnen?

Jag ska minsann göra allt som står i min makt för att få i mig så månag bullar jag bara kan.

Bifogat

• Kanelbulle.jpg
    Kanelbulle.jpg
    53.4 KB · Visningar: 74
Är inte kanelbullen lite väl vanlig för att få ha en egen dag? Känns ju som att man äter det minst 1-2 ggr per månad iaf...

När är fettisdagen?

Är inte kanelbullen lite väl vanlig för att få ha en egen dag? Känns ju som att man äter det minst 1-2 ggr per månad iaf...

När är fettisdagen?

Vaffan, det är ju inte jag som bestämt att det ska ätas kanelbullar idag!? :tungan

Fettisdagen är på våren nångång. Mellan påsk o nyår.

Jag gillar sånna här dagar. Irland har en jävla massa dagar. Nån som kan alla deras dagar? Mer sånt!

Jag ska faktist försöka baka bullar idag :D

Mina bakskills är inte dom bästa men fan va goda dom ska bli:tummenupp

Sist jag bakade bullar så använde jag sån där söt jäst (hade missat att det fanns speciel sån för bakning) samt att jag råkade missa att degen skulle jäsa en gång innan man gjorde bullarna. Så jag gjorde bullarna sen fick de jäsa... Jävlar vad stora de blev :D
Körde de lätt ljusbruna ungen och satan i gatan - goda och saftiga blev de!

Men ska det verkligen stå "Jag hatar kamelbullar!", i pollen? ;)

Det här är dagen då flest glutenallergiker begår sjävmord. Tjoho!

Jag fyller år på kanelbullens dag, synd bara att jag inte tål dom.

Tjejen ska baka i vanlig ordning och svärföräldrarna kommer på fika. Och vart ställer det mig? Jo, att minsann få städa hela huset i vanlig ordning :mad:
Iofs så behövs det och jag gillar att städa men vafan... Jag gillar ju inte ens bullar!
Bara 2 timmars städning kvar av totalt 4 tippar jag på *jippie*

Vaffan, det är ju inte jag som bestämt att det ska ätas kanelbullar idag!? :tungan

Fettisdagen är på våren nångång. Mellan påsk o nyår.

Jag gillar sånna här dagar. Irland har en jävla massa dagar. Nån som kan alla deras dagar? Mer sånt!

Irland har bara tråkiga dagar...som askonsdag..eller det är vad dom kallar det själva..då måste man gå till kyrkan och få helig aska ingnuggad i pannan o gå runt som ett fucko med en svart fläck i ansiktet hela dagen.

Och inte äta kött på fredagar..whopideedooo:gnissla

Sedan har vi iof pancake tuesday..men det klår vi lätt med vår våffeldag..dom äter sina pannkakor med såndär halvfabrikat citron och socker (inte strösocker heller utan stora jävla kristaller som är äckliga)

Men Paddys Day...det kan jag lova är kul :D och Halloween är supermysigt!

Är runkbulle en myt eller finns det faktiskt folk som håller på med det?

Nån kan väl iaf bekräfta att nån känner nån som känner nån osv.

I lumpen träffade jag en kille som sa sig har gjort det. Han berättade även att han förlorat men han åt inte upp bullen. Jag är tveksam till sanningshalten i hela historian. Det var f.ö. 2m (både i omkrets och på längden) Gustavsson från Falköping som berättade det, nån som känner honom? :D

Finns säkert några dårar i norrland som sysslar med sådant :D Jag har bara hört skrönor, tror inte på en enda av dem än så länge. Vill inte få det bevisat heller iofs...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman