Kan ventilerna öppna på 1-2an enbart? RGV250

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jo det är så att jag tog isär ventilerna för att titta till dem och de såg jättefina ut så de var bara till att plocka ihop igen. Men nu idag så tog jag en testrepa, provade dock inte att maxxa men den drar som den brukar på 1-2an men 3an 4an och antagligen de andra växlarna var slöa. Det känns som om ventilerna inte öppnat, som om effektpucken var borta.. :3freak
Kan tillägga att hojen vibrerar lite mer än normalt.
har någon haft liknande fel? eller någon som har en aning om vad det kan bero på?. :confused:

De kanske inte öppnar alls som de ska och på ettan och tvåan så märks det inte så mycket. Kollade du inställningarna av portarna efter ihopmontering ?

TomK skrev:
De kanske inte öppnar alls som de ska och på ettan och tvåan så märks det inte så mycket. Kollade du inställningarna av portarna efter ihopmontering ?
Jag tog isär en port i taget. När jag monterade ihop den ena porten kollade jag hur den andra var inställd osv. Men dessa inställningar gäller förståss stängt läge. Läst om en vit/grå sladd man ska kortsluta nära batteriet för att ventilerna ska öppna. Guiden på hur jag ställer in dem har jag. Någon som kanske vet om den sladden är under dynan? där har jag ju batteriet osv. För som du säger. Kanske inte märks riktigt på 1an och 2an. Men grejen är att hojen har NADA effekt under 8k varv.. :3freak så man tycker ju att de borde öppna som de ska för den flyger på rätt friskt över just 8,5k. Inte 8k som det "ska" vara. Men den har alltid varit sån.

philsson skrev:
...
Läst om en vit/grå sladd man ska kortsluta nära batteriet för att ventilerna ska öppna. Guiden på hur jag ställer in dem har jag. Någon som kanske vet om den sladden är under dynan? där har jag ju batteriet osv.
...

Den sladden har inte du så den blir svår att hitta.. :)

( Finns bara på RGV250 fr.o.m 1991 och på apriliorna. )

philsson skrev:
Jag tog isär en port i taget. När jag monterade ihop den ena porten kollade jag hur den andra var inställd osv. Men dessa inställningar gäller förståss stängt läge. Läst om en vit/grå sladd man ska kortsluta nära batteriet för att ventilerna ska öppna. Guiden på hur jag ställer in dem har jag. Någon som kanske vet om den sladden är under dynan? där har jag ju batteriet osv. För som du säger. Kanske inte märks riktigt på 1an och 2an. Men grejen är att hojen har NADA effekt under 8k varv.. :3freak så man tycker ju att de borde öppna som de ska för den flyger på rätt friskt över just 8,5k. Inte 8k som det "ska" vara. Men den har alltid varit sån.
Starta och gasa upp til en 10000 varv, om inte diskarna rör sig så har du kopplat fel, det är lätt hänt.

Axxexs skrev:
Den sladden har inte du så den blir svår att hitta.. :)

( Finns bara på RGV250 fr.o.m 1991 och på apriliorna. )
Har en 91a med 90:ans bakdel :4skrika
Torkel skrev:
Starta och gasa upp til en 10000 varv, om inte diskarna rör sig så har du kopplat fel, det är lätt hänt.
Har inte pillat på själva motorn utan bara lossat på vajrarna så jag antar att de fortfarande rör sig. Blir till att titta till if de är rätt inställda bara.

*/ ?>
Back